כלב לא קונים. כלב מאמצים

כלב הוא לא רק ללייקים, כלב הוא לכל החיים: קמפיין גרילה להעלאת המודעות לתעשייה האכזרית שמאחורי הכלבים הגזעיים בשיתוף הבצפר

כחלק ממאבק האגודה בסחר ובהרבעות כלבים גזעיים, חברנו לבצפר, בית הספר של מקצועות הפרסום והדיגיטל, ליצירת מהלכי גרילה לחשיפת הנושא לציבור הרחב. יובל רפפורט, בוגר מסלול קופי, הביא הברקה ויצר קמפיין גרילה תחת הסלוגן "כלב לא קונים. כלב מאמצים. כלב הוא לא רק ללייקים, כלב הוא לכל החיים".

כדי להמחיש שכלב הוא אינו כלי שניתן להשתמש בו לפרק זמן כדי להשיג לייקים ותשומת לב, אלא יצור חי בעל צרכים שדורש טיפול כל חייו, יובל הקים דוכן להשכרת כלבים גזעיים בשד' רוטשילד בת"א ביחד עם צלם מקצועי שמתעד את הטיול. הם קראו לאנשים לבוא ולעשות סיבוב דאווין עם כלב ולהצטלם לאינסטגרם. בסופן של 15 דקות התהילה, השוכר גילה שהדוכן נעלם והבין שכלב הוא התחייבות לכל החיים ולא למטרות אגואיסטיות.

צילום הסרטון:  Alex Ilkhanov, עריכה: זאב גירש, צילום תמונה ראשית: טובי הררי

בעידן הנוכחי, לרשתות החברתיות ובעיקר לאינסטגרם יש תפקיד מרכזי בפופולריות הגוברת של הכלבים הגזעיים. הם הפכו לסמל סטטוס, משמשים כדוגמנים, בעליהם מנהלים עמודים בכיכובם ברשתות החברתיות שזוכים למיליוני עוקבים, כולל התעסקות מוגזמת בטיפוח ואופנה, ומובילי דעה, בהם זמרים ושחקנים מובילים, בוחרים לגדל אותם ולהנציחם בתמונות וכך הם משפיעים על מעריציהם הרבים. סביר להניח שאם אנשים היו נחשפים לתנאי הגידול וליחס המחפיר שלהם זוכים הכלבים, הם היו נמנעים מלתת יד לתעשייה הנצלנית והמתעללת הזו.

אימוץ היא הדרך להילחם ולהתנגד לסחר בכלבים. אמצו אותם והם יוקירו לכם תודה ויחזירו אהבה שאינה תלויה בדבר. מתעקשים לאמץ כלב גזעי? עשו זאת בדרך החוקית והנכונה. בדקו את בית הגידול וודאו שלכלב יש תעודת גזע רשמית ושהוא זכה לכל הטיפולים הווטרינריים הדרושים. אל תתנו יד לעבריינים חמדנים ואל תשתפו פעולה עם התעשייה האכזרית של ההרבעות והסחר בכלבים.