גם ארנבים ננטשים

תופעה מצערת: ארנבונים, שרקנים ואוגרים שנרכשים בחנויות חיות אינם זוכים לטיפול מתאים, ולבסוף מתים או נמסרים

החופש הגדול בעיצומו, וכמדי שנה בקיץ ובחופשת פסח, אנו נתקלים שוב בתופעה מצערת של נטישת ארנבונים, אוגרים ושרקנים. לא תמיד בעלי חיים אלה הם חיות מחמד אידיאליות – הם חרדתיים ואינם אוהבים מגע של בני אדם. במרבית המקרים הם נרכשים בחנויות חיות על ידי ילדים או על ידי הורים שמתפתים להביאם הביתה, מבלי לקחת בחשבון את ההשלכות.

לא פעם תנאי הגידול הביתיים אינם אידאליים בלשון המעטה, ובהיעדר ידע מספק על בעל החיים ועל צרכיו, העניין נגמר במוות של בעל החיים ובמפח נפש לכל הצדדים. במקרים אחרים, הילדים שהתחייבו לטפל בבעל החיים מאבדים עניין וההורים נאלצים למצוא פתרון.

לאחר בדיקה וטרינרית, קרולינה עוברת לפינת החי - ארנבת - אוגדת צער בעלי חיים בישראל - צילום: מיכל קיש
לאחר בדיקה וטרינרית, קרולינה עוברת לפינת החי

כך נמסרה אלינו היום קרולינה על ידי משפחה, בשל חוסר זמן לטפל בה. קרלוינה, כמו ארנבונים, שרקנים ואוגרים שמגיעים אלינו, עוברים בדיקה וטרינרית ונקלטים בפינת החי שבאגודה. כעמותה, שחרתה על דגלה כי שעריה פתוחים עבור כל בעל חיים במצוקה, בנינו עבור בעלי החיים השונים שטחי מחייה מותאמים לצורכיהם, בהתאם להנחיות רשות הטבע והגנים. הם מקבלים מזון איכותי ונמצאים תחת פיקוח וטרינרים, אשר דואגים לבצע ניתוחי עיקור וסירוס במטרה למנוע התרבות בלתי מבוקרת. חשוב להדגיש כי פינת החי שלנו איננה פינת ליטוף, וכאשר מספר בעלי החיים גדל אנו מעבירים אותם לפינות חי מוסדרות, שנמצאות תחת פיקוח וטרינרי ואינן פינות ליטוף, וזאת לאחר ביקור של נציג העמותה במקום.

אגודת צער בעלי חיים בישראל מתנגדת לסחר בבעלי חיים וקוראת לציבור לא לתת יד לתעשייה ולא לשתף פעולה עם חנויות שמוכרות בעלי חיים.