החלטתם לצרף כלב למשפחה?

הנה טיפים נהדרים ועצות חכמות שמעניקים לנו שימי כהן ודנה הלל מ"מבט הכלב"

הכנסת הכלב החדש לביתכם וצירופו למשפחה יכולה להיות חוויה מדהימה שתביא איתה המון התרגשות שמחה וכיף, אבל בלא מעט מקרים אנו נתקלים בחוסר התאמה בין הכלב למשפחה היוצרים המון תסכולים וקשיים יומיומיים בגידול הכלב מה שהרבה פעמים גורם לכלב למצוא את עצמו מחוץ לבית, נטוש ועזוב.

אז הנה כמה טיפים שכדאי לכם לדעת ולהבין לפני שמחליטים איזה כלב לקחת:

1. קודם כל חשוב לזכור שכל כלב שונה, ולכל כלב יש אופי ייחודי משלו. גם אם מדובר בגורים מאותו השגר, גור אחד יכול להיות פצצת אנרגיה בעוד "אח" שלו יכול להיות גור רגוע ונינוח.
כמו כן, אין כלב דומה לאחר, כלומר הלברדור שגידלתם שהייתם ילדים יהיה שונה באופיו מהלברדור שתבחרו היום.

2. מה כדאי לקחת גור או בוגר?
אין ספק שגידול גור הוא חוויה נפלאה, אך יש לקחת בחשבון שגור קטן הוא כמו תינוק, הטיפול בו הוא שונה מכלב בוגר, ודורש הרבה יותר זמן והשקעה מכל בני הבית.

3. החלטתם על אימוץ כלב?
זוהי מצווה גדולה לספק בית חם לכלב נטוש. בכל הנוגע לאימוץ כלב יש הרבה הימור, מאחר ואיננו יודעים עם איזה גזעים הוא מעורב (גם אם במראה דומה לפודל אין שום אפשרות לדעת זו בוודאות), איננו מכירים מיהם ההורים שלו, או אילו חוויות עבר עד עכשיו ואילו התנהגויות או אופי יש לו.
מה שהכי נכון לעשות, זה לספר למתנדבי העמותה שמכירים את הכלבים הכי טוב, קצת עליכם ועל אורח החיים שלכם ולנסות למצוא כלב שהכי מתאים לכם.

4. תשאלו את עצמכם האם אתם אוהבים לטייל בחוץ ולעסוק בפעילות ספורטיבית, או שאתם דווקא מעדיפים בילוי מול הטלוויזיה. חשיבות רבה תהיה לרמת האנרגיה של הכלב שתבחרו. אם אתם אוהבים לשהות הרבה מחוץ לבית ובאופן כללי אתם אנשים אנרגטיים, מומלץ לבחור כלב שיתאים לאורח חיים שכזה וישמח להצטרף אליכם לריצות משותפות או טיולים ארוכים.

אם אתם אנשים שאוהבים יותר את הבית ולא ממש חובבי ספורט, רצוי לקחת כלב עם רמת אנרגיה נמוכה שישמח לשכב איתכם על הספה בזמן שאתם צופים בסרט אהוב.

5. אם חשבתם על כלב מסוים שראיתם, כדאי לצפות בו על מנת להכיר אותו. צאו איתו לטיול, תבלו איתו קצת זמן כדי להכיר את אופיו והתנהגותו. חשוב לשאול את מתנדבי העמותה איזה מן כלב הוא? האם אנרגטי? מסתדר עם כלבים? איך הוא עם ילדים? האם מחונך לצרכים? תשאלו כמה שיותר שאלות כדי לגלות את אופי הכלב והרגליו והאם הוא תואם לאורח חייכם.

6. מה עדיף זכר או נקבה?
אין הרבה השפעה והבדל התנהגותי בגידול זכר או נקבה.

7. הילדים ממש רוצים כלב? מעולה!
אין כיף גדול יותר מלגדל כלבים וילדים יחד, כל עוד ההורים מבינים שהאחריות על גידול וטיפול הכלב היא שלהם. הילדים יגידו שהם יטפלו, ינקו ויוציאו, אך בסופו של דבר הם ילדים, והם אינם יכולים להיות האחראיים הבלעדיים על הכלב. כמובן שיש לשתף ולעודד אותם לקחת חלק בטיפול, אבל אין לצפות מהם שימשיכו זאת ולהסתמך על כך.

8. אל תבחרו את הכלב שלכם על פי סרט מסוים שצפיתם בו, או פרסומת בה מככב גזע מסוים.
בחרו אותו כי הוא מתאים לכם ואתם מתאימים לו!

לסיכום, בחירה נכונה של כלב תוביל להצלחה של הקשר בניכם ולתחילתה של ידידות מופלאה.

בהצלחה!

הטיפים המדהימים הללו הוענקו לכולם ע"י שימי כהן ודנה הלל מ"מבט הכלב"