טיפים חשובים לקיץ החם

עונת הקיץ נמצאת בעיצומה וכך גם הטמפרטורות הגבוהות שמשפיעות על בעלי החיים. לכן עלינו להיערך בהתאם. הנה מספר טיפים חשובים מאוד של צוות הרופאים הווטרינריים באגודת צער בעלי חיים בישראל

עונת הקיץ נמצאת בעיצומה וכך גם הטמפרטורות הגבוהות שמשפיעות על בעלי החיים. לכן עלינו להיערך בהתאם. הנה מספר טיפים חשובים מאוד של צוות הרופאים הווטרינריים באגודת צער בעלי חיים בישראל

שתייה מרובה:
שלא כמו בני האדם, לכלבים מעט בלוטות זיעה, ולכן גופם מתחמם בקלות כאשר הם נמצאים בטמפרטורות גבוהות או מבצעים פעילות פיסית מוגברת. על מנת לקרר את עצמם משתמשים הכלבים בפעולת ההלחתה דרך הפה והלשון ובאמצעות נשימות מהירות המחדירות לחות לגופם. לכן בקיץ מאוד מומלץ להקפיד על שתיית מים מרובה לכלב. כאשר. גם לחתולי הבית (ובעיקר לזכרים) חשוב להקפיד על שתייה מרובה ומומלץ להשאיר שתי קערות מים יציבות כאשר אנו יוצאים לזמן ארוך.

טיולים:
אנשים רבים לא מודעים או לא שמים לב לעובדה כי במהלך הטיול עם הכלב הם חולפים על פני מקומות לא מוצלים. המדרכות והאספלט בכבישים בוערים מחום בשעות החמות וכפות הרגליים של הכלבים עלולות להיכוות. לכן מומלץ לטייל עם הכלב בשעות הנעימות יותר, למשל בשעות הבוקר המוקדמות, בשעות בן הערביים או בלילה. אם בכל זאת יצאתם עם הכלב בשעות בהן קיים עומס חום, הקפידו ללכת במקומות מוצלים או בגינות. כמו כן יש להימנע מלהשאיר את הכלב או החתול ברכב, גם אם זה לכמה דקות וגם אם החלון מעט פתוח. הטמפרטורות בתוך הערב חמות יותר ומגיעות לעד 70 מעלות ולגרום למוות מיידי.

טפילים:
קרציות ופרעושים אינם רק בעיה אסתטית מטרידה. חשוב לזכור שבנוסף לסכנה בהיותם מוצצי דם, הם מעבירים מחלות רבות ומסוכנות לכלביכם אשר חלקן אף מדבקות לבני אדם. טיפול קבוע בכל חיות הבית וטיפול בחצר היא הדרך היחידה להיפטר מהם לחלוטין.

מקלחות:
סברה מוטעית בקרב בעלים לכלבים היא כי יש לקלח את הכלבים לעתים קרובות בעונה החמה, אולם בכך הם עלולים לגרום להם נזק. אם כלבכם נקי הוא אינו זקוק למקלחת באופן קבוע. מומלץ לרחוץ את הכלב פעם בחצי שנה ולהשתמש בשמפו מיוחד לכלבים.

תספורת:
מומלץ לספר כלבים וחתולים עם פרווה ארוכה לקראת הקיץ בהתאם לאורך השיער שלהם, למידה בה הם סובלים מהחום ולגזעם (חלק גדול מהכלבים לא יועדו לאקלים הישראלי ויש להתחשב בהם). כלבים עם פרווה ארוכה מומלץ לספר אך לא לגלח לגמרי ולהשאיר את הפרווה באורך חצי סנטימטר. עם חתולים זה מעט יותר מורכב – מרבית החתולים עוברים תספורת תחת הרדמה כללית או טשטוש.