מתכננים טיול עם הכלב בקיץ הזה?

הקיץ בעיצומו וכך גם הטיולים המשפחתיים של כולנו בחיק הטבע, גם עם חברינו הטובים ביותר על 4 שנהנים איתנו בזמן איכות משותף.

כאשר יוצאים מהסביבה המוכרת לכלב ומהשגרה אליה הוא רגיל, חשוב לתכנן היטב את מסלול הטיול, להקפיד על כמה כללים חשובים ולהיות ערניים וקשובים לכלב, לביטחונו ולצרכיו.

תכנון:

מומלץ לתכנן את מסלול הטיול מראש ולבדוק לאילו אתרים ומסעדות ניתן להכניס את הכלב. בנוסף, כדאי להיכנס לאתר האינטרנט של משרד החקלאות ולבדוק באילו אזורים התגלו מקרי כלבת. בשום אופן אין להשאיר את הכלב ברכב, גם אם זה לכמה דקות וגם אם החלון פתוח מעט. כמו כן, כדאי להצטייד בתיק עזרה ראשונה ובמידה והכלב שלכם מקבל טיפול רפואי שוטף כלשהו.

מים:

חשוב כי בכל עת יהיו ברשותכם מים טריים זמינים שאינם קרים, ומדי פעם, בעיקר לאחר הליכה ארוכה או מאמץ פיסי, יש להציע אותם לכלב.

מזון: יש להביא לכלב את המזון המוכר לו, בכמות הנכונה, ולא להסתמך על שאריות המזון של הבעלים או של המטיילים שהיו בשטח לפנינו.

הגנה: בעוד שאנו מגנים על עצמנו בימים החמים באמצעות כובע, קרם הגנה, משקפי שמש ומשמעת מים, הכלבים חשופים לחום ולסכנה מהתייבשות ומכוויות שעלולות לגרום למוות. אם בחרתם במסלול הליכה, כדאי לצאת לדרך בשעות הבוקר המוקדמות. נסו ככל האפשר להימצא בצל, גם בעת הליכה וגם בעת מנוחה, ולהימנע מללכת על משטחים חמים במיוחד (כמו חול ואספלט) שיכולים לגרום לכוויות בכריות כפות הרגליים של הכלב.  

שומרים על החוק: חשוב לשמור על החוקים למען בטחונו של הכלב ועבור שאר המטיילים. עליכם להחזיק את הכלב ברצועה בכל מצב (כן, גם אם הכלב ממושמע ומאולף). ודאו שהכלב שלכם מחוסן בכל החיסונים הדרושים, שהוא נושא שבב אלקטרוני עם פרטים מעודכנים, וכמובן חשוב לאסוף את צרכיו, כמו גם את הפסולת שלנו.  

לסיום, בכל עת היו קשובים לכלב. היו ערניים בכל הנוגע לשינויים במצבו הגופני או בהתנהגותו ובעת הצורך פנו באופן מיידי לווטרינר. אם הכלב מושך אחורה, אם הוא מאט את קצב ההליכה, או אם משהו נראה לא תקין – יש לעצור ולתת לכלב מעט מים או לשפוך עליו מים על מנת לקרר אותו. סימנים מחשידים נוספים: התנשפויות ארוכות או נשימה מאומצת, עייפות, חולשה, הקאות, אפאטיות.