עזרו לסוסים ולחמורים

האגודה מבקשת את עזרת הציבור: אורוות האגודה, בהן משוקמים סוסים וחמורים שסבלו מהתעללות ומהזנחה, זקוקות לשיפוץ באופן מיידי

תורמים יקרים, חברים וכל התומכים בדרך,

לאחר חמש שנות פעילות אינטנסיבית, אשר במהלכן חילצנו, טיפלנו ושיקמנו מאות סוסים וחמורים שחיו במצב של הזנחה פושעת ושהיו נתונים תחת התעללות אכזרית מתמדת, אנו פונים אליכם בבקשת סיוע דחופה ביותר.

הפעילות המואצת הביאה לקליטתם של למעלה מ-500 סוסים וחמורים, שהופנו אלינו מכל רחבי הארץ על ידי משרד החקלאות, משטרת ישראל והמחלקות הווטרינריות הרשותיות. תהליך השיקום של חמורים וסוסים אלה ארוך, מורכב וכרוך בעלויות כספיות גבוהות של מזון איכותי ושל טיפולים רפואיים מקצועיים ומקיפים. העלות הממוצעת לאחזקת סוס ולטיפול בו, לדוגמה, מגיעה לסכום הגבוה מ-3000 ₪ בכל חודש.

מעבר לטיפול המסור בבעלי חיים אלה, הבאנו את הנושא החשוב הזה לסדר היום הציבורי באמצעי התקשורת, עוררנו את תשומת לבם של האזרחים, וקראנו להם להזעיק אותנו כאשר הם נתקלים בהזנחה ובהתעללות בבעלי החיים. אני שמחה לומר כי הציבור נענה לקריאתנו, המודעות לסבלם של הסוסים והחמורים עלתה והמאמץ המשותף הביא לשחרור חיות רבות מסבלן.

חמש שנים של עבודה קשה חלפו, הזמן והשימוש במתקנים השונים נתן את אותותיו, וכעת האורוות והחצרות באגודה חייבות לעבור שיפוץ מאסיבי באופן מיידי. מאחר ואנו רוצים לתת לבעלי חיים אומללים אלה טיפול מיטבי בתנאים הטובים ביותר, בשל מצבם הרע של המתקנים אין ביכולתנו כעת לקלוט סוסים וחמורים נוספים.

בידינו נמצאות תוכניות, שתוכננו ושורטטו על ידי אנשי מקצוע בקיאים ומנוסים בתחום. הוצאתן לפועל תחולל שינוי אדיר, ותהפוך את האורוות למקלט מוגן ברמה הטובה ביותר והנכונה ביותר לסוסים ולחמורים.

אנו מודעים לעובדה כי ימים אלה אינם פשוטים מבחינה כלכלית, אך כל מאמץ קטן ותשומת לב לנושא זה יכולים להציל בעל חיים נוסף מחיי סבל קשים מנשוא.

המייל שלי פתוח בפניכם ואשמח להשיב על כל פנייה ושאלה: hilma@spca.co.il

תודה על תשומת הלב,
הילמה שמושקוביץ
יו"ר (מתנדבת)
אגודת צער בעלי חיים בישראל
לפרטים להעברת תרומות לחצו כאן.