מדוע לאמץ כלבים בעמותה?

צפו בסרטון שיצרו סטודנטים על חשיבות האימוץ באגודה על פני רכישת כלב שמאחוריה עומדת תעשייה אכזרית של הרבעות

מדי יום אנו באגודה רואים כיצד בעלים נוטשים את חבריהם הטובים ביותר – כלבים וחתולים שעד לאותו יום מר היו חלק בלתי נפרד ממשפחתם. נטישות דומות מתבצעות בכל רחבי הארץ בכלביות ובעמותות שונות, והלב יוצא אל הכלבים והחתולים האומללים, שצריכים להסתגל למציאות חדשה וממתינים לאנשים שיבואו להעניק להם בית חם, בתקווה שהפעם זה יהיה לכל חייהם.

למרבה הצער, אנשים רבים שמחפשים אחר כלבים וחתולים בוחרים לא פעם לרכוש אותם מאנשים פרטיים, שהפכו את הרחם של כלבתם או חתולתם לעסק מניב ומפרסמים את "מרכולתם" באתרים ייעודיים וברשתות החברתיות. מדובר בתעשייה אכזרית ולא מפוקחת של הרבעות, לרוב של כלבים וחתולים שנראים גזעיים אך אינם כאלה, ולכן גם מחירם נמוך יחסית. אל מול עיני הסוחרים לא עומדת רווחתם של בעלי החיים אלא רווח כלכלי. הם דואגים להרביע את האם שוב ושוב, מפרידים את הגורים האומללים מאמם בשלב מוקדם מדי וטיפול וטרינרי נראה להם כמותרות. כך נמכרים גורים לא מחוסנים, חולים, שלעתים אף מתים מאחר ולא זכו לטיפול הולם. לא פעם האם עצמה ננטשת ומוחלפת במודל צעיר יותר, ומעגל ההרבעות ממשיך.

מכאן ברור מדוע אין לתמוך בתעשייה הזו ולרכוש גורים בצורה לא אחראית, שכן כל רכישה של גור מעודדת את בעלי האם לשוב ולהרביע אותה וכך להרחיב את היקף התופעה המכוערת הזו. במקום זאת יש לאמץ כלבים וחתולים שננטשו בעמותות ומייחלים לבית חם ואוהב וליד מלטפת.

נושא זה עומד במרכזו של סרט שצילמו באגודה אלה פרסון ואסף פדרו במסגרת לימודיהם במרכז הבינתחומי הרצליה. צפו בסרט, פתחו את הלב, ובואו לאמץ באגודה חבר חדש על ארבע, שיכניס לחייכם המון אושר ושמחה.

תמונה ראשית: צילום מסך מתוך הסרטון