כלבים תוקפים בפארק דרום

תושב תל אביב, שהבחין בכלבים תוקפים ברווזים, הביא לאגודה ברווז פצוע. הברווז טופל במרפאת האגודה והועבר לפינת החי

טיול תמים של תושב תל אביב בפארק דרום שבעיר, הסתיים בהצלתו של ברווז שהותקף על ידי כלבים.

לפני כשבועיים טייל להנאתו תושב תל אביב בפארק דרום, כשלפתע קולות מוזרים משכו את תשומת לבו. בהגיעו אל מקור הקולות הבחין התושב בכלבים התוקפים ברווזים סמוך לאגם שבפארק. התושב הבריח את הכלבים, וגילה כי שני ברווזים מתו בעקבות התקיפה וכי ברווז אחד פצוע ושותת דם נותר בחיים. ללא היסוס הבהיל התושב את הברווז לאגודת צער בעלי חיים בישראל, שם מיהרו הווטרינרים לטפל בו.

רופאי המרפאה הווטרינרית של האגודה אבחנו סימני נשיכה עמוקים מאוד, אשר פגעו בין השאר בשריר הרגל של הברווז. לדבריהם, סביר כי הברווז לא היה מאריך חיים לולא הובא לטיפול. לאחר ניקוי הפצעים ומתן אנטיביוטיקה הושם הברווז בחדר מחומם מיוחד, ובמהלך השבועיים האחרונים עבר תרגילי פיזיותרפיה על מנת לחזק את שרירי הרגליים שנפגעו.

הברווז מטופל במרפאה הווטרינרית של האגודה
הברווז מטופל במרפאה הווטרינרית של האגודה

היום הועבר הברווז לפינת החי של האגודה. בהיותו עדיין חלש ובשל החשש ששאר הברווזים עלולים לתקוף את התוספת החדשה למתחם שלהם, הוכנס הברווז בשלב הראשון לאזור בו נמצאים תרנגולים ומכרסמים. אנו מקווים כי בקרוב יתחזק הברווז ויוכל להצטרף ללהקת הברווזים של פינת החי.

אנו רוצים להודות לתושב העיר שגילה תושייה בהברחת הכלבים ובהצלת הברווז הפצוע. מאחר ולא ברור אם הכלבים התוקפים הם כלבים נטושים משוטטים או כאלה השייכים לבעלים, אנו מבקשים מכל בעלי הכלבים לציית לחוק, לשחרר את כלביהם מהרצועה רק בשטחים המותרים ולמנוע מקרים מצערים ומיותרים. כמו כן אנו מבקשים מהציבור להיות ערני בכל הנוגע לפגיעה בבעלי חיים ולדווח למשרדי האגודה על כל מקרה תקיפה, התעללות או הזנחה המגיע לידיעתו.