יוצאים אל החופש

ארבעה חמורים ששוקמו באורוות האגודה מצאו מקום קבע - מאות דונמים של מרעה ירוק וטבעי

לאחר חמש שנים אינטנסיביות, אשר במהלכן חילצנו ושיקמנו למעלה מ-500 סוסים וחמורים שסבלו מהזנחה ומהתעללות אכזרית, האורוות של אגודת צער בעלי חיים בישראל זקוקות לשיפוץ באופן בהול. על מנת להתחיל בהוצאת תוכניות השיפוץ אל הפועל, היה על סייסי האורווה למצוא פתרון הולם לסוסים ולחמורים המשוקמים, והחיפושים אחר מקומות מתאימים ואנשים בעלי ניסיון בטיפול בבעלי חיים אלה נכנסו להילוך גבוה.

לאחר שהתעללות וסבל היו מנת חלקם היומיומית של החמורים במשך תקופה ארוכה, הם הגיעו לאגודה ושוקמו בה על ידי צוות מטפלים מיומן. בשבוע שעבר נמצא עבורם פתרון קבוע, וארבעה חמורים יצאו לדרכם אל ביתם החדש – מאות דונמים של מרעה ירוק וטבעי. בגן העדן הצפוני הצטרפו החמורים אל העדר בן 80 החמורים החי במקום, אשר כולל חמורים שהובאו לשם בשנים האחרונות על ידי האגודה. מעבר לעובדה כי במעונם הבטוח והשמור החמורים לא ישובו אל מעגל הסבל, הם מסייעים בדילול העשב הגדל מסביב לבריכות דגים אורגניות בצורה טבעית במקום באמצעות שימוש בהדברה.

עם הורדת החמורים מרכב ההובלה הם הבינו מיד שמצאו את שלוותם והחלו ללחך עשב, לדהור בשדות ולהריח את החופש במלוא עוצמתו. ארבעת החמורים נקלטו היטב ואנו בטוחים כי צפויים להם חיים טובים ומאושרים.

אם אתם אוהבים סוסים וחמורים ואם הצלתם מידיים חסרות לב ושיקומם נוגע ללבכם, אנא הקדישו כמה דקות לקריאה על פעילות האגודה בנושא. תרומות, ולו הקטנות ביותר, לשיפוץ האורוות ולהכנתן לקליטתם של סוסים וחמורים נוספים, יתקבלו בשמחה.