התעללות בכלב חסר ישע

האגודה הגישה בקשה לבית המשפט להצטרף כידידת בית המשפט לצד התביעה בתיק המנוהל נגד חשוד בהתעללות בכלבו שהביאה למות הכלב

בחודש ספטמבר קשר תושב אשדוד את כלבו בוס מסוג פיטבול מחוץ לחלון ביתו. בוס היה קשור בשרשרת ברזל קצרה, אשר בקושי אפשרה לו לעמוד. לאחר 12 שעות של סבל בל יתואר בשמש הקופחת וללא מים, הכלב לא יכול היה לעמוד יותר על רגליו. הוא קרס והשרשרת חנקה אותו והביאה למותו. אתמול נערך דיון בעניינו של בעלי הכלב בבית המשפט השלום באשקלון, ומחוץ לאולם התקיימה הפגנה של מתנדבים ופעילים למען בעלי חיים במטרה להביע את זעקת הכלב ולדרוש ענישה הולמת.

אגודת צער בעלי חיים בישראל הגישה בקשה לבית משפט השלום באשקלון לצרף את האגודה כידידת בית המשפט לצד התביעה בתיק המנוהל כנגד תושב אשדוד החשוד שהתעלל בכלבו, על מנת שתוכל לטעון בעניינו של הכלב על פי חוק זכויות נפגעי עבירה.

לדברי עו"ד ענבל קידר-חיים, היועצת המשפטית של האגודה: "אין אף אחד שיכול לשמש פה לכלב הזה, לספר על ייסוריו ועל מה שעבר עליו ב-12 השעות שקדמו למותו. אגודת צער בעלי חיים בישראל מבקשת לשמש פה לכלב, שהנו יצור חסר ישע, לטעון עבורו כנפגע עבירה ולדרוש מבית המשפט שיחמיר עם עונשו של המתעלל, של אותו בעלים שהיה אמור לדאוג לכלב אך התאכזר אליו בצורה בלתי נתפסת. עוד נבקש מבית המשפט שלא יאפשר לאותו בעלים להחזיק במהלך חייו כלב או בעל חיים אחר – בדיוק כפי שמישהו שעושה עבירות חמורות בנהיגה, נשללת ממנו האפשרות להחזיק רישיון נהיגה".

הדיון התקיים לאחר ההקראה שנערכה בדיון הקודם בפני השופטת נועה חקלאי, ובו נבדקה האפשרות לסגירת התיק בפשרה. לעת עתה עדיין לא התקבלה תשובה לבקשת האגודה להצטרף לתהליך התביעה כידידת בית המשפט, אולם לאחר שיחות ארוכות שהתקיימו עם התביעה, העלאת טענות והצגת תמונות של הכלב, התביעה טוענת כי היא תמשיך לדרוש המשך מעצר בית לחשוד, תסרב לכל ניסיון פשרה או גישור, תזמן עדים ולא תסתפק בפחות מעונש מאסר בפועל.

על בתי המשפט ורשויות אכיפת החוק להתייחס ברצינות הראויה למקרי התעללות בבעלי חיים ולתת עונשים כבדים ומרתיעים שהולמים את המעשים האכזריים בחסרי ישע. המצב שבו בתי המשפט נותנים עונשים מגוחכים, מאסרים על תנאי או קנסות של אלפי שקלים בודדים חייב להשתנות. רק עונשים כבדים לכל המתעללים והפוגעים במזיד ביצורים חסרי ישע ימנעו צער וסבל.