שיננית לכלב ולחתול

כלבים וחתולים רבים סובלים מבעיות שיניים וחניכיים שמשפיעות על בריאותם ועל איכות חייהם. עד סוף שנת 2020 המרפאה הווטרינרית של אגודת צער בעלי חיים בישראל מציעה ניקוי שיניים במחיר נוח במיוחד

רבים אינם מודעים לכך שממש כמונו בני האדם, גם כלבים וחתולים סובלים מבעיות שיניים וחניכיים, וכי שמירה על היגיינת הפה שלהם יכולה למנוע עקירות שיניים, סבל וכאבים מיותרים.

עד סוף שנת 2020 במרפאה הווטרינרית של האגודה בתל אביב מבצעים ניקוי שיניים לכלבים ולחתולים במחיר נוח במיוחד – 250 ₪. הניקוי מתבצע תחת הרדמה ובמהלכו מסירים הווטרינרים המנוסים את אבן השן באמצעות מכשור מיוחד. במידה ויש צורך, במהלך הטיפול הווטרינרים יעקרו שיניים ולעתים יתנו טיפול אנטיביוטי. לאחר כמה שעות התאוששות תחת השגחה וטרינרית, בעל החיים משוחרר לביתו ובמידת הצורך בעליו יקבלו המלצות להמשך טיפול או מעקב מידי הווטרינרים (המחיר אינו כולל עקירות שיניים, טיפולים כירורגיים חריגים ותרופות; בדיקת דם מוקדמת דרושה לבעלי חיים מעל גיל 5 שנים). לפרטים נוספים ולקביעת תור אנא התקשרו: 4553*.

מדוע חיות המחמד סובלות מבעיות דנטליות? שאריות המזון שהכלבים והחתולים אוכלים נשארות על השיניים וגורמות להצטברות של חיידקים (פלאק) ושל אבן שן. האבן, המתרכזת קרוב לחניכיים, גורמת בתחילה לדלקת חניכיים קלה ולריח לא נעים מהפה, ובהמשך לדלקת חניכיים קשה. דלקות אלה מביאות לדימומים ולכאבים עד כדי כך שחיית המחמד מרבה לגרד את אזור הפה, מתקשה ללעוס את המזון ולעתים מפסיקה לאכול ומתחילה לאבד ממשקלה. במצבים חמורים בהם מתפתחת דלקת קשה, השיניים יכולות להתנדנד ועלולה להיווצר נסיגה של החניכיים, חשיפה של השורשים וריקבון, עד שלא נותר אלא לעקור את השן. בנוסף לאיבוד השיניים קיים סיכון נוסף: החיידקים עלולים למצוא את דרכם למחזור הדם, להגיע ללב ולאיברים אחרים ולגרום לכלב או לחתול לדלקות.

כדי לשמור על היגיינת הפה של הכלבים והחתולים, לווטרינרים באגודה יש כמה המלצות:

לפחות אחת לשנה לבצע בדיקה אצל וטרינר, הכוללת את שיניים, החניכיים וחלל הפה.

צחצוח שיניים פעמיים-שלוש בשבוע בעזרת מברשת ומשחה שמיועדות לחיות מחמד.

מאחר וחיות מחמד האוכלות מזון רטוב ואוכל ביתי סובלות יותר מבעיות שיניים וחניכיים, כדאי להשתמש באוכל יבש איכותי שבו נמצאים חומרים המסייעים למניעת הצטברות אבן שן.

כלבים מגזעים קטנים נוטים לסבול יותר מבעיות דנטליות ולכן על בעליהן להקפיד על בדיקות שוטפות.

חשוב לזכור כי לא רק כלבים וחתולים מבוגרים מאוד סובלים מבעיות שיניים וחניכיים. בעיות אלה עלולות לצוץ כבר בגיל 3-4 שנים וכדי למנוע הסלמה מומלץ להקפיד על בדיקות שגרתיות.

לפרטים על ניקוי שיניים ולקביעת תור במרפאה הווטרינרית של אגודת צער בעלי חיים בישראל, אנא התקשרו: 4553*.