הדרך אל האושר

בעיצומו של הסגר הראשון קלטה האגודה 13 כלבים מבית לחם והשקיעה מאמצים רבים לשקם אותם. כיום כולם נמצאים בבתים חמים עם בעלים אוהבים ומסורים, שהבינו את גודל האחריות ואת הקשיים הצפויים בתהליך ההסתגלות

בחודש אפריל האחרון, בעיצומו של סגר הקורונה הראשון, יצא צוות מטעם האגודה לבית לחם והביא 13 כלבים לבית המחסה בתל אביב במטרה למצוא להם בתים מאמצים. הכלבים הללו נולדו למציאות קשה, עברו חיים לא פשוטים, חלקם סבלו מהתעללות ולא הרגישו מעולם תחושה של בית חם ויד מלטפת, ולכן גם התקשו לסמוך על בני אדם.

בשל הנחיות משרד החקלאות, הכלבים הוכנסו להסגר של 90 ימים, שבמהלכם הם זכו לטיפול מסור של הצוות, אשר ביחד עם המתנדבים המסורים פעל ללא לאות לשקם את פחדיהם ולימד אותם לתת שוב אמון בחברה האנושית. יועצי האימוצים של האגודה למדו להכיר את הכלבים והחלו לחפש עבורם בעלים מסורים, כאלה שיבינו כי אימוץ הכלבים הוא תהליך שדורש השקעה ועבודה על חיזוק הביטחון והקניית הרגלים, ובסופו הם יזכו באהבה ללא תנאים ובחבר נאמן ונהדר שתמיד יוקיר להם תודה.

הסרטונים באדיבות המשפחות המאמצות

כיום כל הכלבים נמצאים בבתים אוהבים, כשהם מחוסנים, משובבים ומסורסים/מעוקרות. את הכלוב החליפו חיים מאושרים בבית חם עם מיטה רכה ומשחקים ועם בעלים אחראיים שהפכו אותם לחלק בלתי נפרד מהמשפחה. הם מכירים חברים חדשים, לומדים ללכת עם רצועה, לשחק ביחד, נהנים בים ובגינות כלבים, יוצאים לטיולים בחיק הטבע, מבלים זמן איכות עם בעליהם ובעיקר מרגישים עטופים ואהובים כמו שמגיע להם.

דולצ'ה החייכנית היא הכלבה הראשונה שזכתה בבית חם ובשם חדש – פרי. בעליה, ענת ברוקשטיין, מספרת שהמתוקה שינתה את חייה ויודעת לתת טונות של אהבה. נזימי, שאומצה על ידי אדם מבוגר, הפכה לחברה נאמנה שמלווה אותו לכל מקום וישנה למרגלות מיטתו. מרגו אומצה על ידי משפחת ריילי מתל אביב, קיבלה את השם אלונה, ובעליה מדווחים שהיא "חמודה אמיתית, כלבה אנושית וטובת לב".

היידי המפוחדת שסבלה מהתעללות, אומצה על ידי משפחה מירושלים שמגדלת כלב והבטיחה לעשות את כל המאמצים לסייע לה להשתקם. כיום, כשהיא נושאת את השם לונה, היא פורחת ולדברי המאמצים, "היה שווה להגיע אליכם כל הדרך מירושלים כדי שלונה תהיה חלק מהמשפחה שלנו". מונה הביישנית והחרדתית הגיעה למשפחת בלומנפלד, שעוטפת אותה באהבה ומקבלת עזרה מקצועית כדי לסייע למונה להשתלב. מונזה המתוק אומץ על ידי מאיה מרמת גן, שם גם מתגורר ג'אקס, שאומץ על ידי יפעת ובתה וזכה בשם אינדי. השתיים גידלו כלבה שמזכירה אותו מאוד, ובמשך שבועיים הן הגיעו לבקר אותו באגודה ולהוציא אותו לטיולים כדי להיות בטוחות שזה הכלב הנכון עבורן. טינזרו (כיום טארו) מצא את האושר בביתה החם של משפחת שחדה בהרצליה ומשפחת גור מיבנה בחרה לאמץ את אסטרו הכובש (בתמונה הראשית). אמירה, וויני (כיום זואי), ג'סיקה (כיום ג'ונה) ואמה (כיום לף) אומצו על ידי בעלים תל אביביים – שיר, יונתן, ליהי וחגי ולירון (בהתאמה).

כדי שנוכל להמשיך ולסייע לבעלי החיים הנטושים – להציל, לקלוט, לטפל ולהעניק להם סיכוי לחיים טובים – אנו זקוקים לתמיכת הציבור. תרומות ניתן להרים בטלפון 4553*, באתר האינטרנט, ובאפליקציית PayBox. תודתנו נתונה מראש לתורמים.