לחמול, לשמור ולדאוג

ג'אקס, היידי וחבריהם הגיעו אלינו מבית לחם לאחר שעברו חיים לא פשוטים. כעת אנו מחפשים עבורם בעלים סבלניים שיעזרו להם להיפתח, לצבור ביטחון ולהיות החברים הכי טובים

הביטו לו בעיניים. ראו את כל העצב שהצטבר בתוך הנשמה שלו. הסתכלו איך הפחד משתקף מהמבט של הכלב המקסים הזה – ג'אקס, כלב מעורב כבן שנתיים, שרק טוב ממלא את גופו ונפשו המצולקים. כל כך צעיר וכבר חווה כל כך הרבה אימה, כל כך הרבה פגיעה וסבל, עד שאבד לו האמון בנו, בני האדם. אנשים שאינם יודעים חסד מהו, שאינם יודעים לחמול, לשמור ולדאוג לחסרי הישע – הם הם שאכזבו את ג'אקס עוד בהיותו גור.

ג'אקס -כלב לאימוץ - אגודת צער בעלי חיים בישראל
ג'אקס

כמו אמא שלו ואחיו, ג'אקס חווה התעללות ורעב, ואז הושלך לרחוב. את ג'אקס, כמו כלבים נוספים במצבו, חילצה דיאנה, אישה טובת לב מבית לחם. היא אספה אותו אל בית המחסה שלה וללא הרבה עזרה ואפשרויות תקציביות ואנושיות החלה בשיקומו, להראות לו שיש גם טוב.

דיאנה פנתה אלינו וסיפרה שברשות הפלסטינית כמעט ולא מאמצים כלבים. מתוך הבנה שבתל אביב סיכוייהם למצוא בתים מאמצים יהיו גבוהים יותר, האגודה נענתה לפנייה, ובאפריל האחרון צוות מטעם האגודה נסע להביא 13 כלבים מבית לחם לבית המחסה בתל אביב. בשל הנחיות משרד החקלאות, הכלבים הוכנסו להסגר של 90 יום, שבמהלכם הם זכו לטיפול מסור של הצוות, וכעת הם מועמדים לאימוץ, כאשר חלקם כבר מצאו בתים חמים ואוהבים.

גם היידי כלבה מעורבת בת שנה וחודשיים שנולדה מהריון לא רצוי, ספגה כל כך הרבה רוע, כל כך הרבה אכזבות, כל כך הרבה סבל, עד שכל מה שהיא רצתה עד היום זה להעביר את שארית חייה תחת הדרגש – המקום היחיד בו היא הרגישה מוגנת. היא ננטשה ברחוב וחולצה מידיהם של ילדים, שלא חסו עליה והתעללו בה עד שאיבדה את אמונה באנשים. 

היידי  – כלבה לאימוץ - אגודת צער בעלי חיים בישראל - צילום: אפרת מס
היידי. צילום: אפרת מס

בימים אלה ג'אקס, היידי וחבריהם חווים חיים חדשים, מסתגלים לאנשים ולמשחקים משותפים בחצר האגודה. צוות האגודה והמתנדבים המסורים פועלים ללא לאות לשקם את פחדיהם, וללמד אותם לתת שוב אמון בחברה האנושית. אנחנו מאמינים שיימצאו האנשים הטובים שיאספו אותם אל ביתם ואל לבם, כאלה שיבינו כי מדובר בתהליך שדורש עבודה על חיזוק הביטחון והקניית הרגלים, תהליך שבסופו הם יזכו באהבה ללא תנאים ובחבר נאמן ונהדר שתמיד יוקיר להם תודה.

אסטרו הוא כלב מעורב ומלא קסם בן שנה ו-3 חודשים. מדובר בכלב בעל אופי עדין ורגוע מאוד, חברותי לאנשים ולכלבים וקשוב לסביבה, שרוצה להכניס את האנרגיות הטובות שלו לחיי מי שיבחר לאמץ אותו ללבו ולביתו.

אסטרו - כלב לאימוץ - אגודת צער בעלי חיים בישראל - צילום: רעי סולש
אסטרו. צילום: רעי סולש

מונזה החייכן הוא כלב מעורב בן שנה ו-7 חודשים, אנרגטי, כובש ויודע להראות אהבה. הוא גדול פיסית, אוהב אנשים ומסתדר עם רוב הכלבים, וזקוק לבעלים חזקים ואסרטיביים, שיידעו לאלף, לחנך ולכוון.

מונזה – כלב לאימוץ - אגודת צער בעלי חיים בישראל - צילום: חן צימן
מונזה. צילום: חן צימן

נזימי היא כלבה מעורבת בת 3 שנים, שובת לב ומקסימה. כלבה חברותית, בינונית בגודלה, שמסתדרת עם רוב הכלבים, ותהיה חברה נפלאה למי שישקיע באילוף ובחינוך לצרכים.

נזימי – כלבה לאימוץ - אגודת צער בעלי חיים בישראל - צילום: אפרת מס
נזימי. צילום: אפרת מס

אז אם אתם חושבים, שתוכלו לתת לג'אקס, היידי, אסטרו, מונזה או נזימי בית חם, בית בטוח, בית קבוע; אם יש לכם סבלנות לגלות את כל הטוב שטמון בהם, לאט לאט, אתם מוזמנים להגיע לאגודה שברחוב הרצל 159 בתל אביב ולפגוש אותם. שעות האימוצים: בימים א-ה בין השעות 17:30-10:00, בימי שישי בין השעות 12:30-8:00  ובשבתות בין השעות 13:00-11:00. 

דולצ'ה החייכנית היא הכלבה הראשונה שזכתה בבית חם מבין הכלבים שהגיעו מבית לחם. ענת ברוקשטיין, בעלת ניסיון בגידול כלבים, הגיעה לאגודה וחיפשה חבר על ארבע. הקליק עם דולצ'ה היה מיידי ודולצ'ה יצאה לביתה המאמץ כשהיא מחוסנת, משובבת, מעוקרת וגם נושאת שם חדש – פרי. חלפו כמה שבועות מאז שאימצה את פרי, וענת מספרת שהמתוקה שינתה את חייה. פרי החכמה לומדת הרגלים של בית, נהנית מתשומת לב, מוקירה תודה ויודעת לתת טונות של אהבה.  

ענת ברוקשטיין ופרי - אגודת צער בעלי חיים בישראל
ענת ופרי