בור בקצה המנהרה

מבצע הצלה לחילוץ חתלתולה שנפלה לבור ביוב הסתיים בהצלחה. החתולה, שטופלה במרפאה הווטרינרית של האגודה, מצאה בית חם ואוהב

חתולי הרחוב, הנלחמים יום יום על חלקת האלוהים האורבנית שלהם, נאלצים להתמודד עם סכנה נוספת, כאשר הרשויות המקומיות אינן נותנות פתרון מהיר למפגעים תברואתיים ובטיחותיים בשטחן.

שבועיים לאחר ששמעה תושבת ראשון לציון יללות של גורת חתולים הבוקעות מתוך חור ביוב פתוח במרכז בן גוריון, הצליחו אנשי אגודת צער בעלי חיים בישראל לחלצה מן הבור ולהציל את חייה. הסיפור ארע לפני כשבועיים, כאשר תושבת ראשון לציון טיילה עם הכלב שלה ברחבי העיר ולפתע שמעה יללה חרישית. מעקב אחר מקור היללה הוביל אותה לבור הביוב הפתוח אליו נפלה החתולה הקטנה כשאין לה דרך יציאה.

חילוץ גורת החתולים מבור הביוב
חילוץ גורת החתולים מבור הביוב

האישה התקשרה למוקד האגודה ומחלץ האגודה הגיע למקום על מנת להוציא את החתולה מהבור. משימת ההצלה היתה מורכבת מכיוון שהגורה היתה מפוחדת ולא נענתה בתחילה לניסיונות החילוץ. במשך שבועיים הגיע מחלץ האגודה למקום ונתן לחתולה מזון ומים כדי שלא תמות מרעב או מהתייבשות ועל מנת לרכוש את אמונה. לאחר מכן הצליח המחלץ ללכוד את החתולה בעזרת פיתיון ולהביאה לטיפול וטרינרי במרפאת האגודה.

וטרינרית האגודה, ד"ר שרון גולדשטיין, טיפלה בחתולה, שהגיעה מזוהמת ומטונפת. היא ניקתה אותה, נתנה לה טיפול נגד תולעים וטפילים, ולאחר כמה ימים בהם זכתה לתשומת לב רבה ולאהבה מהצוות המטפל, החתולה התאוששה. אנו שמחים לבשר כי השבוע זכתה החתולה בבית חם ואומצה על ידי רוסלן קרימוב. היא יצאה לביתה החדש כשהיא מעוקרת ומחוסנת.

בית חם. החתולה מאומצת על ידי רוסלן קרימוב
בית חם. החתולה מאומצת על ידי רוסלן קרימוב

אנו מברכים את תושבת ראשון לציון על ערנותה וקוראים לרשויות המקומיות לטפל במפגעים בטיחותיים ותברואתיים שכאלה על מנת שמקרים דומים לא יחזרו על עצמם.