עומד על הרגליים

חתול חסר רגל, שנפצע בקרב חתולים בבסיס צבאי, טופל במרפאה הווטרינרית של האגודה ומצא בית חם

אזלת ידי רשויות המדינה בכל הקשור לאחריות להסדרת הרבייה הבלתי מבוקרת של חתולי הרחוב כמעט וגבתה מחיר נוסף. הפעם היו אלה שתי חיילות שהצילו חתול בעל שלוש רגליים לאחר שנפצע בקרב חתולים.

תלאותיו של החתול טריו, שככל הנראה נולד עם שלוש רגליים, כמעט והסתיימו באסון לפני מספר שבועות בבסיס הצבאי בצריפין. לאחר שהותקף על ידי חתולים אחרים, דידה טריו לכיוונה של החיילת הילה מוסצ'ו, המשרתת בחיל תקשוב בבסיס צריפין. מוסצ'ו לא יכולה היתה להישאר אדישה למצבו הקשה של החתול הפצוע, שהקיא לעיתים תכופות, והבהילה אותו ביחד עם חברתה מהבסיס, נטליה צ'אן, לאגודת צער בעלי חיים בישראל.

מימין הילה מוסצ'ו ומשמאל נטליה צ'אן
מימין הילה מוסצ'ו ומשמאל נטליה צ'אן

לדברי ד"ר לנה אלגרבלי, וטרינרית האגודה, ישנה סבירות גבוהה שהחתול חסר רגל כתוצאה ממום מולד. "הוא הגיע למרפאת האגודה כשהוא סובל מפצעים פתוחים וממחלת עור וטופל על ידי אנטיביוטיקה ומשחות. בנוסף לכך הוא סבל משלשולים ולכן קיבל טיפול מתאים ומזון רפואי".

בתקופה שבה טופל טריו והחלים במרפאת האגודה הוא התגלה כחתול מקסים, מתפנק וחברותי במיוחד, והעובדה כי חסרה לו רגל אחת אינה מפריעה להתנהלותו. לשמחתנו הגדולה, בשבוע שעבר אומץ טריו המתוק על ידי יערה שטנר וענבל רווה ולאחר שעבר סירוס הגיע לביתו החדש.

מימין ענבל רווה ומשמאל יערה שטנר
מימין ענבל רווה ומשמאל יערה שטנר

מצבם העגום של החתולים חסרי הבית בישראל הוא תוצאה של מדיניות, אשר מתנערת מאחריות לטיפול בבעלי החיים שמסביבנו. ללא תוכנית פעולה מסודרת לצמצום התרבות חתולי הרחוב והגדלת התקציב לנושא, וללא נכונות מצד הרשויות המקומיות וצה"ל ימשיכו החתולים לחיות חיי חרפה המלווים בסבל וייסורים. טוב ליבם של אנשים הנתקלים בתוצאות המזעזעות של הבעיה לא יכול לפתור אותה מהיסוד, אלא רק להיות משכך הכאבים שלה.