פרויקט החינוך של האגודה: החתול הוא ידידו הטוב של האדם

אנחנו באגודה עוסקים בהמון נושאים שקשורים לבעלי חיים. אחד מהם הוא חינוך דור העתיד לערכים של מוסריות והומאניות כלפי בעלי החיים שסביבנו. לשם כך אנחנו מבצעים פרויקטים שמחברים בין הילדים והנוער לבין בעלי החיים.

הנה דוגמה לפרויקט חינוכי שמתבצע אצלנו. תלמידי כיתות ט' מבית ספר טבע, סביבה וחברה לוקחים חלק בתוכנית לימוד שנתית בנושא רווחת בעלי חיים אצלנו באגודה, במחלקת החינוך ההומאני. בתוכנית זו, התלמידים לומדים  על  מגוון בעלי החיים באמצעות מחקר על כל קבוצה: חיות בר, חיות משק, חיות מחמד ומה שביניהם.

בהתחלה תלמידי התוכנית מייצרים מיפוי של כל אוכלוסייה. הם מנתחים צרכים וסביבת מחייה, לומדים על הזנה, תנאים פיזיים ובעיות האוכלוסייה. בסוף כל יחידת לימוד של בעלי החיים, התלמידים מייצרים פתרונות לאוכלוסייה שלמדו עליה.

המין הראשון שעליו למדנו היה החתול. ענינו על שאלות כמו: מה הם הצרכים הבסיסיים שלו למחייה? מה הם דפוסי ההתנהגות של החתול? מה אומרת שפת הגוף שלו ועוד. כאן חשוב לציין, שלבעלי חתולים רבים אין מושג איך לקרוא את שפת הגוף של החתול שלהם, מה היא אומרת ומה הוא רוצה בכל רגע נתון.

אחד מהפרויקטים  שלנו  לחתולים, היה פרויקט לחתולים חסרי בית. חתולים שחיים בחוץ ללא מחסה או טיפול הולם. חתולים אלה  חשופים לתנאי מזג אוויר קשים, לא מקבלים אוכל ומים על בסיס קבוע וחשופים למחלות. בנוסף לזה,  אין מספיק בקרה ושליטה מצד הרשויות על התרבותם דרך סירוס או עיקור.

בפרויקט הזה בחרנו לעזור להם בהגנה נגד הגשם דרך בניית בתי מחסה אטומים למים. בתי המחסה הוכנו מארגזים מצופים וכמובן שריפדנו להם את פנים הבית עם שמיכה חמימה. חברי הקבוצה התפרסו בנקודות שונות בעיר ומיקמו את הבתים לפי אזורי מגוריהם. כל אחד תיווך לקהילה שלו וכן שם שלט שמסביר את מה שנעשה כאן, כדי שהבתים ישארו במקומם ויגנו עליהם בימי החורף הקרים.

אז אם נתקלתם בבית מחסה שכזה, בדקו שיש שם שמיכה יבשה ושהבית מוגבה מספיק מפני השטח על מנת שלא יזרמו מים לתוכו.

אתם מוזמנים להגיע אלינו ולקחת בתי מחסה שהנערים הכינו בתרומה סמלית ולהניח במקום מגוריכם! אנחנו בטוחים שחתולי השכונה שלכם יודו לכם וגם אנחנו 🙂