רווקים, במערכת יחסים או בעלי משפחה עם ילדים? הנה כמה סיבות מעולות לאמץ כלב

סשה ניימושינה, בת ה-22, שעסקה בין השאר באילוף כלבים, החלה את דרכה כמתנדבת אצלנו באגודה והיום היא משמשת כיועצת אימוצים. אם תשאלו אותה למה כדאי לאמץ כלב, תהיה לה תשובה נחרצת: "כלב הוא לא רק חיה חמודה שכיף שיהיה בבית, אלא גם חיה שמפגינה אהבה טהורה ללא תנאים. מבני אדם לא תמיד תקבלו אהבה ...

הוכחות מדעיות לכך שכדאי לאמץ כלב

לא מאמינים לסשה? כיום יש כבר המון מחקרים מדעיים שתומכים ומאמתים את הגרסה שלה. הנה רק חלק קטן מהם:

  • מחקר של The human animal bond research institute ו – Mars petcare, שפורסם ב"ישראל היום", מצא שגידול חיות מחמד משפר לבני אדם את איכות החיים שלהם. 85% מהנחקרים ציינו שאינטראקציה של בני אדם עם בעלי חיים יכולה להפחית את תחושת הבדידות.   76% הסכימו שאינטראקציה של בני אדם עם בעלי חיים יכולה לעזור בטיפול כנגד בידוד חברתי ו- 80% מהאנשים שגידלו חיית מחמד ציינו שחשו פחות בודדים.
  • מחקר שפורסם במגזין circulation וב"כלכליסט" מכריז שלבעלי כלבים יש 24% פחות סיכוי למוות בהשוואה לאנשים ללא כלבים. הנתון המדהים הזה נבדק לפי בחינה של עשרה מחקרים שבחנו מידע לגביי 3.8 מיליון אנשים. כך למשל, הסיכוי למות מהתקף לב יורד ב-65% עבור מי שמגדל כלב. הסיכוי למות אחרי שבץ פחת ב27% עבור בעלי כלבים.
  • במחקר שפורסם במגזין Preventing chronic disease, נמצא שילדים שגדלים יחד עם כלב בביתם נמצאים בסבירות נמוכה לבעיות חרדה. 
צער בעלי חיים- מאמר על הסיבות לאימוץ כלב
צער בעלי חיים- מאמר על הסיבות לאימוץ כלב

יש המון מחקרים נוספים מהעבר ומהשנים האחרונות שתומכים בגידול כלבים, אבל נראה לנו שכבר הבנתם את הרעיון. נכון?

למה כדאי שהילדים שלכם יגדלו עם כלב?

"ברגע שיש לך כלב, הילדים שלך לומדים להיות יותר סובלניים ועדינים עם החיה. זה גם משפיע להם לחיוב על הביטחון העצמי. ברגע שיש לך ילד שהוא יותר סגור בעצמו והוא מגדל חיה, אז הוא מתחיל להיפתח אליה ולבנות איתה יחסים שלא תלויים בדבר. עצם הימצאות החיה בבית מסייעת לילד לבנות ביטחון עצמי". אומרת סשה ניימושינה וגם כאן היא כמובן צודקת.

  • ביטחון עצמי – מומחים אומרים שכשילדים מצליחים לדאוג לחיית המחמד שלהם – הביטחון העצמי שלהם עולה. ממאמר שפורסם באוניברסיטת מישיגן, נמצא שכשחיות מראות אהבה ללא תנאי, זה מעלה את הביטחון העצמי של הילד. בנוסף, גידול כלבים ע"י ילדים מלמד אותם מה היא אחריות. תחושת אחריות חשובה להעלאת הביטחון העצמי בקרב ילדים צעירים.
  • אמון – כלבים מציעים אהבה ללא תנאי והם מלמדים את הילדים לסמוך עליהם. כשילד עצבני, עצוב או מדוכא הכלבים מרגישים את זה ויכולים להפיג את התחושה הזו. בצורה זו כלבים  מלמדים את הילדים לסמוך עליהם. בטווח הארוך, הקשר הזה בונה את האמון של הילדים גם במערכות יחסים אחרות.
  • חמלה – כשילד דואג לכלב שלו, מזין אותו, מוציא אותו לטיולים ומלטף אותו הוא מתחיל להבין אחרים באמצעות היחסים עם החבר הפרוותי שלו. הילד מבין רגשות של יצור אחר, צרכים של אחרים מלבד של עצמו והוא מפתח חמלה כלפי העולם.

יש המון דברים נוספים שילדים לומדים בזכות גידול כלב בביתם. למשל, נאמנות, פעילות גופנית, כבוד הדדי, סבלנות, אמפתיה ותכונות ויכולות רבות נוספות.

רווקים ומחפשים זוגיות? זה הזמן לאמץ כלב

"כלבים עוזרים לך להפוך לחברותי. כשיש לך כלב, אתה יוצא לגינת כלבים ושם בד"כ פוגש אנשים חדשים שאפשר להכיר ולפתח איתם קשר. ברוב הערים יש המון גינות כלבים ופארקים שבהם מסתובבים אנשים עם הכלבים שלהם. ברגע שאתה פוגש בעלים של כלב אחר, גם אם תרצה או לא, תתחיל לשוחח איתו על הנושא המשותף שלכם – כלבים". אומרת סשה וגם כאן כמו בפעמים קודמות, היא שוב לא טועה.

  • למצוא אהבה –  אם יש לך כלב, זה יכול להגביר את הסיכוי שלך למצוא אהבה. בסקר אינטרנטי שנערך באתר אמריקאי, נמצא ש 1 מתוך 5 בעלי כלבים, מצא אהבה תוך כדי היכרות במסגרת טיול עם הכלב. 3 מתוך כל 5 בעלי כלבים גם הצהירו שהצליחו לייצר חברויות חדשות עם בני אדם בעזרת החבר הפרוותי שלהם.
  • האטרקטיביות שלכם עולה – באותו סקר נמצא גם ש 60% מהמשיבים אמרו שרווקים ורווקות בעלי כלבים אטרקטיביים יותר בעיניהם מאשר רווקים ורווקות ללא כלבים. 85% מהמשיבים לסקר אמרו גם שכלב לידכם, הופך אתכם להרבה יותר נגישים. 35% מהמשיבות לסקר אמרו שנמשכו יותר לבן הזוג שלהן בגלל הכלב שלו. יותר ממחצית מהמשיבים אמרו שלעולם לא יצאו עם אדם שלא אוהב כלבים.
  • משפרי מערכות יחסים – מסתבר שכלבים לא רק הופכים אתכם לאטרקטיביים יותר ולבעלי סיכוי גבוה למצוא אהבה, הם גם עשויים לשפר את מערכת היחסים הנוכחית שלכם. בהמשך לאותו הסקר בסעיפים הקודמים, נמצא ש52% בעלי כלבים "מאוד מרוצים" מחיי האהבה שלהם. לצעירים בעלי יחסים חזקים עם חיות המחמד ששלהם יש סיכוי גבוה יותר לנהל מערכות יחסים חברתיות טובות יותר. כך מצא מחקר של אוניברסיטת טאפטס.

אז כבר הבנתם שזה ממש לא משנה מה המצב המשפחתי שלכם, לאמץ כלב יעשה לכם טוב.  מתי אתם באים? 😊