סיפורו של פגסוס

סוף טוב: גור כלבים, שנגנב מהאגודה לפני חודשיים, נמצא בריא ושלם הודות לפרסום סיפורו בעמוד הפייסבוק

לפני כחודשיים הגיע לאגודת צער בעלי חיים בישראל גבר בגיל העמידה וביקש לאמץ כלב. כחלק מתהליך האימוץ הנהוג במקום, שוחח האדם עם מדריכת אימוצים, ובמהלך השיחה מצאה המדריכה כי האיש אינו אחראי מספיק לאמץ כלב. לאחר ויכוחים קולניים נאלץ האיש לעזוב את המקום (מסיבות הקשורות בצנעת הפרט לא נפרסם את שיקולי המדריכה). כעבור זמן לא רב התברר כי פגסוס, גור מעורב ומקסים בן חצי שנה, נעלם מתאו. בבדיקת מצלמות האבטחה של האגודה התגלה כי אותו אדם פרץ את גדר המתחם, נכנס למחלקה בה שהה פגסוס, חטף אותו ונעלם במהירות.

השתלשלות האירועים התפרסמה בעמוד הפייסבוק של האגודה בליווי סרטון האבטחה, והסיפור עורר הדים רבים בזירה הווירטואלית. גולשים רבים ביקשו לעזור בזיהוי הפורץ ואף התריעו על כלבים הדומים לפגסוס בהם נתקלו. במקביל דיווח צוות האגודה למשטרה על המקרה, אולם דבר לא הועיל ובמשך חודשיים תמימים לא נודע דבר על אודות גורלו של פגסוס.

הבשורות הטובות הגיעו לפני כמה ימים מזוג צעיר, שהבחין בפגסוס כשהוא משוטט בשכונת נווה ימית בעיר רחובות סמוך לכביש ראשי. בני הזוג לקחו את הכלב לווטרינר כדי לאתר את בעליו באמצעות השבב האלקטרוני, אך מאחר ופגסוס לא נשא שבב על גופו (כלבי האגודה משובבים עם יציאתם לבית מאמץ) בני הזוג העלו את תמונתו לפרופיל הפייסבוק שלהם במטרה לאתר את בעליו באמצעות הרשת החברתית.

רצה הגורל ואחד מעובדי האגודה נתקל בתמונתו של פגסוס וזיהה אותו מיד, חרף העובדה שבמהלך החודשיים בהם נעדר הוא גדל. צוות האגודה יצר קשר עם בני הזוג, ואלה השיבו את פגסוס לאגודה כשהוא בריא ושלם. קשה לדעת כמה זמן שוטט פגסוס ברחובות ומתי בדיוק ננטש, אך מציאתו חיזקה את החלטת האגודה בדבר כשירותו של אותו אדם לאמץ בעל חיים.

כעת מחפש פגסוס בן השמונה חודשים אחר בית יציב ובטוח עם בעלים אחראיים, שיידעו להעניק לו את האהבה שמגיעה לו.

מקרה זה מלמד על חשיבותה הרבה של מדיניות האימוץ באגודה, הנקראת "אימוץ אחראי". כארגון המתמודד מדי יום עם התופעה המכוערת של נטישת בעלי חיים, לנגד עינינו עומדת בראש ובראשונה רווחת בעלי החיים, ואנו מוסרים אותם לאימוץ רק לאחר שאנו בטוחים כי צפויים להם חיים טובים עם בעלים אחראיים בעלי כוונה אמיתית לגדל אותם כל חייהם והמסוגלים לספק להם את כל צורכיהם.