עוד סוסה אומללה חולצה ממעניה

ניצלו חייה של סוסה מבוגרת, אשר עברה התעללות קשה במיוחד. הסוסה תעבור שיקום באורוות האגודה

באגודת צער בעלי חיים בישראל התקבלה השבוע קריאה מד"ר צבי גלין, מנהל המחלקה הווטרינרית של עיריית תל אביב, אשר ביקש עזרה בחילוץ סוסה השוכבת פצועה ומדממת בחנייה בשכונת נווה שרת בתל אביב.

לקריאה נענה סייס האגודה, שמצא את הסוסה כשהיא שוכבת ונאנקת מכאבים ופצע מוגלתי מדמם ברגלה. לאחר מאמצים רבים ובסיוע שכנים הצליח הסייס לפנות את הסוסה לאורוות האגודה באמצעות קרון מיוחד להובלת סוסים.

באגודה המתין לסוסה רופא הסוסים ד"ר עמוס קול, שאבחן כי גילה של הסוסה הוא למעלה מ-25 שנים ומצבה הגופני ירוד במיוחד. היא סבלה מרזון ומפציעה דלקתית ברגלה האחורית, אשר הוזנחה במשך תקופה ארוכה ומצבה החמיר באופן דרמטי. הסוסה, שסבלה מכאבים חזקים במיוחד, לא יכלה לעמוד ולכן רבצה זמן רב במקום, דבר שהוביל להיווצרות פצעי לחץ רבים בכל גופה. מאחר ובעליה הלא אחראיים של הסוסה הלבישו אותה באוכף ורתמה שאינם מתאימים לה, סבלה הסוסה גם מפציעה ברגל הקדמית ומפציעות בגבה. בנוסף, פרסות הסוסה היו מוזנחות מאוד, מה שהקשה מאוד על הליכתה.

הסוסה האומללה מטופלת באנטיביוטיקה ובמשככי כאבים, פצעיה נוקו וחוטאו, ומצבה משתפר מיום ליום. אך בכך לא הסתכם הטיפול בסוסה, ותהליך שיקומה עומד להיות ארוך.

לאחר חמש שנים אינטנסיביות, שבמהלכן חילצה האגודה ושיקמה למעלה מ-500 סוסים וחמורים שעברו חיי תופת, עדיין ישנם סוסים וחמורים רבים החיים בתת-תנאים. אנו קוראים לכל הרשויות להמשיך ולפעול בכל האמצעים העומדים לרשותן ולמגר את התופעה הקשה ואת ההתעללות הבלתי נסבלת.

כל המעוניין לבדוק אפשרות של אימוץ סוסים או חמורים וברשותו חווה מסודרת, מוזמן להתקשר למשרדי האגודה: 4553*.