על שולחן הכנסת

הצעת חוק האוסר ייבוא פרוות של חיות מחמד לישראל עולה לדיון בכנסת. גם על פי פסק הלכה של כבוד הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, אין לרכוש מוצרים שיש בהם פרווה בשל האכזריות הכרוכה בייצורה

לאחר שאגודת צער בעלי חיים בישראל וחדשות ערוץ 10 חשפו לפני כארבעה חודשים את תופעת הייבוא והשימוש בפרוות של חיות מחמד במסווה של פרוות סינתטיות לבגדים, עברה ברוב גורף בוועדת שרים לענייני חקיקה הצעת חוק של חברת הכנסת רונית תירוש בדבר איסור ייבוא פרוות כלבים, חתולים וארנבות לישראל.

הצעת החוק, שעלתה היום לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, הוגשה לאחר שהוצגו בתחקיר ערוץ 10 ממצאים לגבי ייבוא פרוות של חיות מחמד לרשתות הבגדים של רנואר ו-ml. בעקבות הכתבה הורדו הפרוות מן המדפים בשתי הרשתות, אולם עובדי האגודה החליטו לפעול גם במישור הפוליטי למיגור התופעה.

שר החקלאות, שלום שמחון, שמשרדו ממונה על חוק צער בעלי חיים, תמך בחוק ואמר כי יש להרחיבו, כך שייאסר ייבוא פרוות מכל העולם ולא רק מארצות מזרח אסיה, ולאסור גם על סחר ושיווק פרוות בתחומי ישראל. בנוסף אמר שמחון, כי יש להרחיב הגדרת "פרווה" גם לעורות ופרוות של חיות מחמד נוספות וחיות בר, ולא להסתפק באיסור לייבוא פרוות משיער של כלבים, חתולים וארנבות.

לדברי עו"ד עידן אבוהב, המייצג את אגודת צער בעלי חיים בישראל בכנסת: "ההצעה תואמת את תקנות האיחוד האירופי שהתפרסמו ב-2007 ואוסרות ייבוא או ייצור של פרוות חיות מחמד בשטח האיחוד או אליו. לאחרונה אף התקבל פסק הלכה של כבוד הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, לפיו אין לרכוש מוצרים שיש בהם פרווה בשל האכזריות הכרוכה בייצורה. פסק ההלכה הנאור התקבל לאחר שהוצגו בפני הרבנות הראשית נתונים על האכזריות הנוראית בחוות לגידול בעלי חיים לצורך ייצור פרוות. אנו מקווים כי ועדת השרים לענייני חקיקה תתמוך בהחלטה. אין מקום לסגת רק בשל חששם של משפטנים מהפרה של הסכמי סחר בין-לאומיים. גם האיחוד האירופי חתום על אמנות והסכמים ובכל זאת החליט כי סחר בפרוות חיות מחמד נשאר מחוץ לחוק".

אנו מברכים על כך שהתהליך למיגור התופעה מגיע לשולחן הכנסת ומקווים שהחוק יאושר באופן סופי. מקרי התעללות ואכזריות כלפי בעלי חיים הם עניין יומיומי בישראל. רק חקיקה שתפעל להגנתם של יצורים תמימים אלה ואכיפתה בהתאם יוכלו לייצר כאן שינוי ואמות מידה טובות ביחס לבעלי חיים.