מעשה בארבעה פודלים

למרות שהפודל הוא גזע פופולרי ונוח לגידול, בשבוע אחד ננטשו באגודה ארבעה פודלים

הפודל הוא אחד מגזעי הכלבים הפופולריים ביותר בישראל, בעיקר בשל אופיו הנוח ובשל העובדה כי הוא אינו משיר שיער. כמו גזעים אחרים, גם לפודל אפיונים וצרכים מיוחדים, וביניהם סירוק ותסרוקת על בסיס קבוע, שמטרתם מניעת כניסת השיער לעיניים ולאוזניים ומניעת דלקות. לצערנו, גם כלבים גזעיים, אפילו כאלה שבעליהם שילמו עבורם סכום לא קטן, ננטשים, ובשבוע האחרון הגיעו לאגודה ארבעה פודלים.

טדי, פודל מעורב בצבע שחור בן 7 שנים, הובא לאגודה על ידי משפחתו. לטענת בני המשפחה הם אינם יכולים להמשיך לטפל בו ולכן ביקשו לבצע המתת חסד. למרות גילו המבוגר של טדי, מצבו הרפואי מצוין, הוא חיוני ובריא ואופיו נוח וחברותי ואנו נעשה את מרב המאמצים למצוא עבורו את הבית המושלם. אנו בטוחים כי צפויות לטדי עוד שנים רבות, ומקווים כי ממש בקרוב הוא ימצא בית מפנק ואוהב, אשר יעניק לו פרק ב מוצלח.

טדי ממתין לבית חם
טדי ממתין לבית חם

בעליה של שוגר, פודלית גזעית בצבע אפרסק בת 8 שנים (בתמונה הראשית), הביאו אותה לאגודה לביצוע המתת חסד. לטענתם הכלבה מדיפה ריח מסריח, הטיפולים שניסו לפתור את הבעיה לא צלחו והם אינם מעוניינים בה עוד. בבדיקה במרפאת האגודה הסתבר כי הזנחה וטיפול לא נכון בשיער גרמו לדלקות אוזניים ועיניים ולריח הרע. למרות שהבעלים רצו להרדים את כלבתם, מאחר ושוגר התגלתה ככלבה חברותית ומקסימה, החליטו הווטרינרים לתת לה הזדמנות למצוא בית חם ובעלים אחראיים. ספר האגודה גילח את פניה ואוזניה של שוגר, היא מטופלת בטיפות ובקרוב תוכל לצאת לאימוץ.

טוי טופל באגודה ומצא משפחה מאמצת
טוי טופל באגודה ומצא משפחה מאמצת

טוי בן השנה סבל מבעיה דומה: הזנחה בסירוק השיער ואי מתן טיפול רפואי הביאו לדלקת חריפה באוזן ובעליו החליטו למסור אותו. בבדיקה וטרינרית הוחלט לטפל בטוי באופן מיידי תחת הרדמה מלאה, שיערו גולח, אוזנו נחבשה בחבישה מיוחדת והוא החל לקבל טיפול אנטיביוטי. כעבור יום אחד חל שיפור משמעותי במצבו וימים ספורים לאחר מכן מצא טוי בית מאמץ חם ובעלים אוהבים שימשיכו את תהליך הטיפול בהשגחת הווטרינרים של האגודה.

בעוד שוגר וטוי נמצאו תחת השגחה רפואית, הצטרף למניין הפודלים באגודה כלב נוסף – פודל מעורב בן שנה וחצי. הפודל נמצא ברחוב לאחר שעבר תאונה, הובא לאגודה ובדיקה וטרינרית קבעה כי הוא סובל ממכות יבשות בלבד. מאחר והפודל אינו נושא על גופו שבב, על פי החוק עליו לשהות בהסגר כמה שבועות. אנו מקווים כי בתום תקופת ההסגר ימצא הפודל בית מאמץ אשר יגדל אותו באהבה ובאחריות.