שבוע של מעשים טובים

שבוע שלם בסימן רווחת בעלי החיים: מחלקת החינוך להומאניות של האגודה ערכה פעילות חינוכית בבית הספר ע"ש אופירה נבון בכפר סבא

יום מעשים טובים, שהתקיים השנה ב-20 במרץ בכל רחבי הארץ בחסות עמותת רוח טובה, משך אלפי אזרחים לקחת חלק ביוזמה המבורכת לפעילויות שונות למען הקהילה. בבית הספר היסודי ע"ש אופירה נבון בכפר סבא החליטו להרחיב את הפעילות ולקיים שבוע שלם, שבמרכזו עשייה ונתינה לגורמים שונים בחברה הישראלית.

במרכזו של השבוע המיוחד עמדה פעילות חינוכית לתלמידי בית הספר בנושא רווחת בעלי חיים, אשר הועברה על ידי מחלקת החינוך להומאניות של אגודת צער בעלי חיים בישראל. במסגרת הפעילות, אשר לוותה בעזרים חינוכיים כגון כרטיסיות צבעוניות, סרטוני וידאו ומשחקים, למדו התלמידים על מקור הקשר של בני האדם עם הכלבים והחתולים, זכויותיהם והאיסור להתעלל בהם, האחריות והמחויבות הכרוכות באימוץ חיית מחמד, מדוע חשוב לעקר ולסרס כלבים וחתולים וכיצד הם יכולים לסייע לבעלי החיים. תלמידי בית הספר אף יזמו תרומה של שמיכות, מגבות ומצעים, אשר יחממו את בעלי החיים הממתינים באגודה לבית מאמץ בלילות הקרים, כמו גם בובות, צעצועים וכדורים ישנים.

לדברי מנהלת בית הספר, הגברת לילך ביטי: "אנו רואים חשיבות עליונה בהעברת ערכים כמו נתינה ותרומה לקהילה בדרך בלתי אמצעית. פעילויות כמו אלה הן פורצות דרך ובעלות תרומה משמעותית בפיתוח רגש חיובי לבעלי החיים, כמו גם להכרה בזכויותיהם, צורכיהם ורווחתם. מעבר לשיתוף הפעולה עם אגודת צער בעלי חיים בישראל השתתפו התלמידים בפרויקטים נוספים, וביניהם תרומה לכוחות הביטחון, מד"א, בית החולים מאיר בכפר סבא ומועדון קשישים בעיר".

פעילות חינוכית בבית הספר ע"ש אופירה נבון בכפר סבא
פעילות חינוכית בבית הספר ע"ש אופירה נבון בכפר סבא

בית הספר ע"ש אופירה נבון הוקם לפני 19 שנים בשכונת קפלן במזרח העיר כפר סבא. בשנים האחרונות גדל בית הספר והתפתח וכיום הוא מזין ארבע שכונות מהעיר ב-16 כיתות אם. כמסגרת חינוכית, לבית הספר תפקיד חשוב בהבניית חברה ערכית שחבריה מגלים סולידאריות, כבוד, נתינה, מעורבות חברתית, אכפתיות וערבות הדדית. בהתאם לתפיסה זו, הוצב טיפוח הערכים והמיומנויות החברתיות כאחד מיעדיו וממטרותיו של משרד החינוך לצד קידום ההישגים הלימודיים. השנה, בית הספר מפעיל את "שבוע המעשים הטובים" לכלל תלמידיו.