מעין בריבוע בחילוץ כפול

שני גורי חתולים חולצו ממנועי רכבים על ידי האגודה באותו יום. תודתנו למעין מתל אביב ולמעין מראשון לציון שדיווחו על החתולים וכך הצילו את חייהם

גורי חתולים רבים הנולדים ברחוב לומדים לאטם להכיר את סביבתם וסקרנותם הגדולה מביאה אותם לא פעם אל סף התהום. אחת התופעות המסוכנות ביותר היא חיפושם של הגורים אחרי מקור חום, אותו הם מוצאים לעתים בתוך פגושים של רכבים חונים. המנוע, שנשאר עדיין חם, מספק להם את החום הדרוש, אולם פעמים רבות הם מתקשים למצוא את הדרך החוצה, או מתים כאשר הרכב מותנע. תופעה זו שכיחה מאוד בעונת החורף, אולם לאורך כל ימות השנה מהווים הרכבים מקלט מסוכן לגורים הקטנים.

ביום אחד בשבוע שעבר חילצה האגודה שני חתולים שנקלעו למנועי רכבים. המקרה הראשון ארע בשכונת תל כביר בתל אביב, כאשר מעין דמתי בת ה-17 ואביה שמעו תוך כדי נסיעה ברכב יללות חתול הבוקעות ממכסה המנוע. האב מיהר לעצור בצד הדרך, דומם את המנוע והחל לחפש לשווא אחר החתול. השניים, שהניחו כי החתול הספיק לברוח, המשיכו בנסיעתם, אך כשהגיעו למחוז חפצם שמעו שוב יללות רמות.

מעין, שמגדלת חתול, מיהרה להביא אוכל לחתולים בתקווה שהחתול יתפתה לצאת החוצה, אך דבר לא עזר והחתול נשאר בתוך המנוע. מעיין נזכרה שהיא קראה בעבר על חילוץ חתולים שבוצע על ידי האגודה ומיהרה ליצור קשר עם מוקד האגודה. מחלץ האגודה יצא מיד למקום האירוע והחל בפעולת החילוץ שנמשכה כשעה, כיוון שהחתול המפוחד נכנס עמוק יותר לתוך המנוע. גורת החתולים שחולצה הובאה אל האגודה, ובבדיקה וטרינרית נמצאה בריאה וחברותית. בימים אלה מטופלת הגורה השחורה והחמודה בת החודשיים באגודה ובעוד כחודש תוכל לצאת לבית חם ואוהב.

מקרה החילוץ השני התרחש כשעה מאוחר יותר בראשון לציון. לאחר שמעין לוין החנתה את רכבה קלטו אוזניה יללות חתול הבוקעות מהרכב הסמוך. מעין התקשרה למוקד המשטרה על מנת לאתר את בעלי הרכב, אך לאחר חצי שעה של המתנה על הקו, השיחה נותקה. כשהתקשרה בשנית נאמר לה כי אין טעם לפנות בנושא למשטרה וכי לא ניתן לעזור לה.

מעין לא אמרה נואש ופנתה למוקד האגודה. כך יצא מחלץ האגודה בפעם השנייה באותו יום לחלץ גור חתולים מרכב חונה. הגור, בצבע אפור מנומר, הובא בשלום לאגודה, ובעוד חודש יוכל אף הוא לצאת לאימוץ.

אנא זכרו – דפיקה קלה על מכסה המנוע או יצירת רעש פתאומי בתחתית הפגוש יכולות להבריח חתול מסתתר וכך למנוע את מותו, כמו גם נזקים למנוע, שתיקונם עלול לעלות כסף רב.

אנו רוצים להודות למעין מתל אביב ולמעין מראשל"צ על ערנותן ועל דיווחיהן, שהביאו להצלת גורי החתולים. אם סיפורם ותמונותיהם של שני הגורים נגעו ללבכם, הנכם מוזמנים להגיע בעוד חודש לאגודה ולאמץ אותם.