לראשונה: ימי העשרה בנושא בעלי חיים במגזר הערבי

במסגרת פרויקט חינוכי ייחודי ערכה האגודה ימי עיון לתלמידי חטיבת ביניים בטייבה

במסגרת פרויקט חינוכי יוצא דופן של אגודת צער בעלי חיים בישראל, נערכו ימי עיון בנושא בעלי חיים לכל 500 תלמידי חטיבת הביניים אל מאג'ד בעיר טייבה.

תוכנית העשרה ייחודית פותחה על ידי מחלקת החינוך להומאניות של האגודה בהתאם לקהל המשתתפים, ומטרתה העלאת המודעות של התלמידים במגזר הערבי לבעלי החיים, זכויותיהם, הדרך לטפל בהם ולכבדם. לשבוע העיון הגיע צוות רחב של האגודה, ובמהלך השיעורים למדו המשתתפים על הכלבים והחתולים, הביות שעברו, מהם צורכיהם, כיצד יש לטפל בהם, מדוע חשובים העיקור והסירוס וכיצד לגלות אחריות. סרט וידאו בערבית בנושא התעללויות בבעלי חיים הופק במיוחד עבור הפרויקט.

וטרינר האגודה, ד"ר אלעד שפירא, סיפר לתלמידים על החיסונים הנדרשים לחיות המחמד וחשיבותם והשיב על שלל השאלות הסקרניות שהופנו אליו. מדריכת האימוצים של האגודה, מאלפת הכלבים נעמה רולניק, הביאה עמה את סקאי, בוקסרית מעורבת בת שנה, המועמדת לאימוץ באגודה. בעזרתה של סקאי הסבירה רולניק לתלמידים, אשר רובם אינם רגילים לכלבים, על חושיהם המפותחים, הדרך להתנהג בסביבתם וכיצד לגשת אליהם וללטפם. המפגש הבלתי אמצעי המרגש של התלמידים עם הכלבה הביא גם את החוששים שביניהם להתגבר על פחדם, וסקאי נהנתה מתשומת הלב הרבה שהורעפה עליה במשך כל השבוע.

פרויקט זה יצא לדרך הודות לשיתוף פעולה של האגודה עם הווטרינר הרשותי של הערים טייבה וקלנסואה ד"ר אבו ראס. אבו ראס, אשר נכח בימי העיון, היה שבע רצון מהעניין הרב שהתלמידים הביעו בנושאים השונים. לדברי מנהל בית הספר אל מאג'ד וואג'י דלהום: "אנו תמיד מחפשים לחשוף את התלמידים לקשת רחבה של נושאים, ובעלי החיים הוא נושא חשוב ביותר. על התלמידים ללמוד ולהבין שבעלי החיים הם חלק מהסביבה שלנו, וכי יש לשמור עליהם, להעניק להם תשומת לב ולמנוע מעשי התעללות".

אנו מאמינים כי חינוך לסובלנות ולמודעות הוא הבטחה לעתיד הומאני, ורואים בצעירי המגזר הערבי קהל מטרה חשוב. פעילויות כמו אלה הן פורצות דרך ובעלות תרומה משמעותית בפיתוח רגש חיובי לבעלי החיים, כמו גם להכרה בזכויותיהם, צורכיהם ורווחתם, ואנו מקווים כי בתי ספר נוספים מהמגזר הערבי יצטרפו לפרויקט חינוכי חשוב זה.