לעצור לאלתר את תעשיית הבשר

בעקבות תחקיר חדשות 10, שחשף התעללויות קשות בתעשיית הבשר, האגודה קוראת לרשויות להקים מנגנון פיקוח מוסדר

הערב שודר בחדשות 10 בערוץ 10 תחקיר מיוחד, החושף תופעות קשות של אלימות ברוטאלית ומיותרת בתעשיית הבשר, הפעם כלפי עגלים וטלאים המגיעים מאוסטרליה לנמל אילת באוניות, ומשם מובלים בצפיפות איומה במשאיות להסגרים ולמשחתות, כאשר באופן תמוה על כל התהליך מפקחים נציגי משרד החקלאות, שתפקידם להגן על בעלי החיים בכפוף לחוק צער בעלי חיים.

לפני 8 חודשים שודר בתוכנית כלבוטק בערוץ 2 תחקיר מזעזע על הנעשה במשחתות אדום אדום בבעלות חברת תנובה, עליו הגבנו כאן, ונראה כי הלקחים לא הופקו וכי תעשיית הבשר ממשיכה להתעלם מסבלם של בעלי החיים.

אגודת צער בעלי חיים בישראל קוראת לממשלת ישראל לעצור מיד את משלוחי העגלים, הבקר והצאן אל תחנות ההסגרים והמשחטות, ולהקים באופן בהול מנגנון מוסדר בעל תקציבים וכוח אדם מספק, שיפקח על כל העוסקים ביבוא, בהובלה, באחסנה ובבתי המטבחיים עצמם.

חדשות לבקרים נחשף הציבור להתעללויות מחרידות, לזוועות קשות מנשוא ולפשעים חמורים המתרחשים בחסות המדינה, המתיימרת להיות נאורה ומתוקנת ומתהדרת בחוק צער בעלי חיים. משרד החקלאות מועל בתפקידו, אינו מפקח ואינו אוכף את חוק צער בעלי חיים הנמצא תחת סמכותו, ואינו פועל למיגור התופעות המזעזעות. לנגד עיניו של משרד החקלאות עומדת טובת העוסקים בתעשיות המשק החי, הוא עוצם את עיניו אל מול תופעות קשות וכך גורם סבל רב לבעלי החיים עליהם הוא אמור להגן. על כל האנשים המועלים בתפקידם ועוברים על החוק – יבואנים, מובילי בעלי חיים, בעלי הסגרים לבקר וצאן ועובדי משחטות – שכל מטרתם הנה רווח כספי על גבם של יצורים חסרי ישע, לבוא על עונשם.

חשיפת הזוועות בפני ציבור צרכני הבשר אולי לא תשנה הרגלים ארוכי שנים, אולם על כל אדם להתוודע לדרך שעובר הבשר עד לצלחתו ולפעול על פי מצפונו האישי. אנו מאמינים כי בידי הציבור הישראלי הכוח הצרכני והאפשרות החופשית לא לתת יד להתעללות המחרידה כלפי בעלי החיים, או אז יבינו מקבלי ההחלטות שחובה עליהם לשנות גישה ומדיניות ולנהוג בהומאניות כלפי בעלי החיים גם בדרכם לצלחת.