המלחמה נגד ההתעללויות בסוסים וחמורים נמשכת

סוס וחמור, שסבלו מהזנחה ומהתעללות, הגיעו לאורוות האגודה. השניים מקבלים טיפול רפואי ויעברו באורווה שיקום ארוך

פרק נוסף במלחמה נגד ההתעללויות בסוסים וחמורים נפתח לפני כמה ימים, כאשר אל אורוות האגודה הגיעו סוס וחמור שסבלו מהזנחה. כמו במקרים רבים קודמים, גם הפעם האגודה, אשר בשנים האחרונות חילצה ושיקמה מאות סוסים וחמורים, היא היחידה אשר נחלצה לעזרתם של שני יצורים חסרי ישע אלו.

סוס אומלל שהיה רתום לעגלה עמוסת ברזלים
סוס אומלל שהיה רתום לעגלה עמוסת ברזלים

בעקבות פנייה מפקחי המחלקה הווטרינרית של עיריית תל אביב, הוזעק סייס האגודה לחלץ סוס אשר היה רתום לעגלה עמוסת ברזלים בדרום העיר. הסוס האומלל והמוזנח נמצא במצב ירוד, כשהוא רעב ופצוע, על גופו חתכים שככל הנראה נגרמו מברזלים ומרתמות שהולבשו בצורה לא מקצועית, רגליו נפוחות כתוצאה מעבודה מאומצת ופרסותיו מוזנחות מאחר והוא לא עבר טילוף במשך תקופה ארוכה. באופן לא מפתיע, זהו הסוס הרביעי שנלקח מאותו עגלון בעקבות הזנחה. הסוס, כבן 9 שנים, הגיע לאורוות האגודה, עבר בדיקה וטרינרית וכעת הוא נמצא תחת השגחה. בהמלצת הווטרינר, הסוס שזקוק למנוחה ארוכה, מקבל מזון מיוחד וטיפול בפצעיו, ובקרוב יקבל טיפול מיוחד לטלפיים ולשיניים.

ברזלים ורתמות שהולבשו בצורה לא מקצועית גרמו לפצעים וחתכים
ברזלים ורתמות שהולבשו בצורה לא מקצועית גרמו לפצעים וחתכים

יומיים מאוחר יותר הצטרף אל אורוות האגודה גם חמור בן שנה וחצי, אשר נמצא משוטט במזכרת בתיה לאחר שברח או ננטש על ידי בעליו. בדיקה וטרינרית העלתה כי החמור זקוק למזון מיוחד, לזריקת תילוע ולשטיפות ומשחות לטיפול בגרדת ובפצעים מהם הוא סובל. לאחר שהסוס והחמור יתחזקו, הם יוכלו לעבור סירוס, ואז נוכל לחפש עבורם בעלים אחראיים.

שיקום הסוסים והחמורים באורוות האגודה כרוך בהוצאות גדולות – ביקורות של וטרינרים מומחים, טיפולים רפואיים, תרופות ומזון איכותי. אנא עזרו לנו לכסות הוצאות אלה באמצעות תרומה, קטנה כגדולה, בעמוד התרומות שלנו או בטלפון 4553*.

לפנסיון הסוסים והחמורים של האגודה לחצו כאן.