כשיבוא חמור לבן

בעוד הרשויות ממשיכות להתעלם ממצוקות בעלי החיים, האגודה חילצה חמור אומלל ופצוע מדרום הארץ

לפני יומיים התקבל במוקד האגודה דיווח על אודות חמור מוזנח בן 10 שנים המסתובב בבסיס בדרום הארץ. לצערנו, גם במקרה זה פניות האגודה אל הגורמים המוסמכים לא נענו; כמו במרבית המקרים, הווטרינרית הצבאית לא היתה זמינה ומשרד החקלאות פשוט התעלם מהבקשה לסייע בפינוי החמור. לצורך פינוי החמור שכרה האגודה קרון הובלה במחיר 1100 ₪ ושלחה אל הבסיס הצבאי בשעות הערב את הסייס, שהביא את החמור להמשך טיפול באורוות האגודה.

כאמור, זהו אינו המקרה הראשון שבו הרשויות מתעלמות מבעלי חיים הנמצאים במצבי מצוקה. בשבוע שעבר, בעקבות דיווח על סוס במצב קשה שהוחרם על ידי המשטרה במחוז טייבה, סירבו במשרד החקלאות לפנותו למקום מבטחים. ד"ר צביה מינדלברג, האחראית על תחום הסוסים במשרד החקלאות, טענה כי אין ביכולתה לעזור מפאת חוסר תקציב.

לא יתכן כי הגורמים אשר אמונים על רווחת בעלי החיים ועל אכיפתו של חוק צער בעלי חיים ואשר מקבלים תקציבים למטרות אלה, מתעלמים באופן שיטתי ממקרים קשים של התעללות והזנחה, אינם עונים לפניות של המשטרה ושל אזרחים ומותירים את הסיוע לעמותות הפועלות מתרומות. התנהלות זו מעבירה מסר קשה מאוד לציבור ומנציחה את מצבם העגום של בעלי החיים הסובלים.

החמור האומלל והתשוש שהובל לאורוות האגודה נמצא במצב גופני ירוד לאחר שכנראה סבל מהזנחה ארוכה. הוא סובל מפצע פתוח ברגלו האחורית שלא טופל במשך זמן רב ובאזור הפצע הצטברו רימות. כעת ניזון החמור ממזון איכותי ומקבל טיפול רפואי, ואנו מקווים כי בעוד כחודש, כאשר מצבו ישתפר, נמצא לחמור מקום מתאים שיקלוט אותו.

על מנת שנוכל להמשיך ולסייע בזמן אמת לבעלי חיים הנמצאים במצוקה, אנא עזרו לנו לממן את ההוצאות הנלוות לחילוצים ולטיפולים הנדרשים. כל תרומה, ולו הקטנה ביותר, תסייע לרווחתם של בעלי חיים אלה.

לתרומה לחצו כאן.