יום הכלב הבינלאומי

יום הכלב הבינלאומי שמצוין היום ברחבי העולם הוא הזדמנות מצוינת להוקיר את הקשר המיוחד שבין כלבים לבני אדם

יום הכלב הבינלאומי מצוין ב-26 באוגוסט מאז שנת 2004. נהוג לומר שהכלב הוא חברו הטוב של האדם, והיום הזה נוצר כדי להוקיר את הקשר המיוחד שנרקם בין כלבים לבין בני האדם ואת תרומתם החשובה של כלבים לחיינו כחיות מחמד, ככלבי שירות וכמצילי חיים, ולהזכיר את אלה שגורלם לא שפר עליהם וממתינים לאימוץ בבתי מחסה.

מחקרים הוכיחו כי בעליהם של חיות מחמד הם אנשים רגועים ובריאים יותר ובעלי תוחלת חיים ארוכה יותר. עבור ילדים רבים הכלב הוא חבר נאמן, בן לוויה שמעניק אהבה אינסופית ועוזר לפתח אחריות, ביטחון עצמי, רגישות לזולת ויכולת קבלה ונתינה רגשית.

צפו בקטע מהתוכנית "פאולה וליאון" ששודרה בערוץ קשת 12 ב-26.8.20, שבו התארחו סיגל נשר מהאגודה ביחד עם הכלב דמבה שמועמד לאימוץ.

דמבה הוא כלב דני ענק מעורב מקסים וכובש בן שנה. הוא חברותי, אנרגטי, שובב ומלא שמחת חיים, שמסתדר עם כולם ויודע פקודות בסיסיות. הוא זקוק לבעלים אסרטיביים שיידעו לחזק את החינוך לצרכים ולאלף, עם עדיפות לבעלי ניסיון עם כלבים גדולים.

דמבה - כלב לאימוץ - אגודת צער בעלי חיים בישראל

בבית המחסה של אגודת צער בעלי חיים בישראל נמצאים בכל עת עשרות כלבים נטושים. במסגרת תהליך האימוץ האחראי שנהוג במקום, הכלבים נמסרים לאימוץ לאחר התאמה מרבית לבעלים, בדיקה רפואית, קבלת חיסונים ושבב אלקטרוני וניתוח עיקור או סירוס.

יום הכלב הבינלאומי, כמו ימים בינלאומיים רבים נוספים למען בעלי החיים והסביבה, מופיע בלוח השנה החדש של האגודה לשנת תשפ"א. למידע נוסף לחצו כאן.