יום בעלי החיים העולמי – העיקר הבריאות

לא מזניחים את בריאות חיית המחמד בימי הסגר. לרגל יום בעלי החיים העולמי, המרפאה הווטרינרית של האגודה מציעה בדיקה בחינם וניקוי שיניים במחיר נוח במיוחד

בכל שנה ב-4 באוקטובר מצוין ברחבי העולם יום בעלי החיים, שמטרתו הכרה בחשיבותו של עולם החי וביופיו, והוקרה על הדרך שבה מעשירים בעלי החיים את חיינו.

גם בימים אלה של סגר, חשוב לנו להזכיר לבעלי חיות המחמד לא להזניח את בריאות הכלב או החתול, להקפיד על מתן חיסונים בזמן ולפנות לווטרינר בעת הצורך. בתקופה זו המרפאה הווטרינרית של האגודה פתוחה כרגיל ועומדת לרשותכם – בימים א-ה: 20:00-8:00, ו: 14:00-08:00, שבת: 14:00-11:00.

לרגל יום בעלי החיים העולמי, ב-4.10.20 תינתן בדיקת רופא לכלבים ולחתולים ללא עלות במרפאה הווטרינרית של האגודה ברחוב הרצל 159 בתל אביב – מתנת אהבה לבעלי החיים ולקהילה בשווי 120 ₪. בנוסף, עד סוף חודש אוקטובר 2020 מוצע ניקוי שיניים לכלבים ולחתולים בחצי מחיר – 225 ₪. שימו לב – לניקוי שיניים, תהליך שמתבצע תחת הרדמה, יש להתקשר לטלפון 4553* לקבלת פרטים ולקביעת תור. המחיר אינו כולל בדיקות דם (הכרחיות לבעלי חיים מעל גיל 5 שנים ובמקרים נוספים), עקירות שיניים, אנטיביוטיקה ועוד.

ניקוי שיניים לכלבים ולחתולים - צרפאה וטרינרית בתל אביב - אגודת צער בעלי חיים בישראל

מקורו של יום בעלי החיים העולמי בצינולוג היינריך צימרמן, שיזם בשנת 1925 יום עולמי ראשון לבעלי החיים בארמון הספורט בברלין, גרמניה ב-4 באוקטובר – יומו של הקדוש הנוצרי פרנציסקוס מאסיזי, שהיה פטרונם של בעלי החיים. האירוע, בהשתתפות אלפי אנשים, התקיים בסופו של דבר בחודש מרץ, והחל משנת 1929 מצוין היום בתאריכו המקורי באוקטובר. בקונגרס הבינלאומי להגנה על בעלי חיים שהתקיים בפירנצה, איטליה במאי 1931, התקבלה הצעתו של צימרמן להפוך את היום לבינלאומי. מאז הפך יום זה ליומם של כל בעלי החיים ושל בני האדם האוהבים ומכבדים אותם, ובמדינות שונות ברחבי העולם מציינים אותו בדרכים שונות, כאשר הוא משולל כל קשר ללאום, דת, אמונה ואידיאולוגיה פוליטית.

יום בעלי החיים העולמי, כמו ימים בינלאומיים רבים נוספים למען בעלי החיים והסביבה, מופיע בלוח השנה של האגודה לשנת תשפ"א. לפרטים על לוח השנה לחצו כאן.