יום אחד אולי אפרוש כנפיים

אגודת צער בעלי חיים בישראל תומכת בעמותת אנונימוס במאבק נגד כלובי הסוללה

מקורן של כ-98% מהביצים בישראל בכלובי סוללה. בכלובים אלה נדחסות התרנגולות בצפיפות איומה, שמונעת מהן ללכת או לפרוש את כנפיהן וגורמת להן לתקוף זו את זו. הן נפצעות מסורגי המתכת ומרצפת הרשת המשופעת וכל צרכיהן הטבעיים נשללים מהן. בנוסף, על מנת להגביר את קצב הטלת הביצים הלולים מוחשכים והתרנגולות מורעבות לפרקי זמן ארוכים.

7 מיליון תרנגולות כלואות בישראל בכלובי סוללה בתנאים אכזריים שנאסרו במדינות רבות בעולם החופשי. בעקבות מחקרים ולחץ הצרכנים החלו מדינות האיחוד האירופי בהחלפה הדרגתית של כלובי הסוללה בלולים רב מפלסיים ללא כלובים (לולי מעוף), אולם בישראל החליטו להשקיע הון עתק בהנצחת המצב הקיים.

לפני שלוש שנים אישרה ממשלת ישראל תקציב של 300 מיליון ₪ לביצוע רפורמה מקיפה בענף הביצים. רפורמה זו מסבסדת את הקמתן של חוות ענק ובהן כלובי סוללה, שיספקו כשני שלישים מצריכת הביצים בארץ.

כך נמשכת ההתעללות הסדרתית בתרנגולות על חשבון משלמי המסים, שמהם גם נגזלים שטחים ציבוריים המשמשים לבניית החוות. החלטה זו, שלה השלכות כלכליות, ציבוריות, סביבתיות, צרכניות ונדל"ניות רבות, תשאיר את חותמה לשנים ארוכות ולכן המאבק נגד כלובי הסוללה והרפורמה גורלי.

בדיון שערכה לפני מספר שבועות ועדת החינוך של הכנסת, הוחלט כי על משרד החקלאות לשנות את תקנות החזקת התרנגולות כך שיעמדו בסטנדרטים הבינלאומיים של רווחת בעלי חיים. אגודת צער בעלי חיים בישראל תומכת במאבק נגד כלובי הסוללה והרפורמה החדשה, אותו מובילה עמותת אנונימוס ומייחלת להפסקת הסבל וההתעללות של התרנגולות.

לצפייה בעלון על כלובי הסוללה לחצו כאן.