חולץ ממעגל הסבל

הרשויות אינן לוקחות אחריות וממשיכות להתעלם: חמור נוסף שסבל מהתעללות חולץ ויעבור שיקום באורוות האגודה

בזמן שהרשויות מתעלמות ומגלות אזלת יד, בעלי חיים רבים נמצאים במצוקה ונתונים תחת התעללות אכזרית והזנחה פושעת. אגודת צער בעלי חיים בישראל ממשיכה לחלץ אותם, לטפל ולשקם, תוך השקעת משאבים רבים.

אתמול בערב (29.6.2013), התקשר שוטר מאזור הישוב אורנית למחלץ האגודה וביקש סיוע בחילוץ חמור שעבר התעללות. לדבריו, שני נערים תושבי השטחים, שהסתננו לישראל בצורה לא חוקית כשהם רכובים על גבי חמור, רצו לחזור לביתם. החמור, שנמצא באפיסת כוחות, גילה התנגדות והשניים החלו להכות בו נמרצות. השוטר עצר את הנערים, החרים את החמור ולאחר שכמה גורמים אליהם פנה בבקשת עזרה לחילוץ החמור לא נענו לקריאתו, הוא התקשר לנציגי האגודה. מחלץ האגודה פנה בבקשת עזרה לד"ר צביה מילדנברג, אחראית על תחום הסוסים במשרד החקלאות, ונענה במסרון: "אין לי אפשרות חילוץ. אין תקציבים. מצטערת". המחלץ מיהר למקום עם רכב חילוץ וקרון הובלה מתאים, אסף את החמור והביא אותו לאורוות האגודה.

החמור האומלל והרזה סובל מפצעים
החמור האומלל והרזה סובל מפצעים

לאחר בדיקה נמצא כי החמור, שגילו מוערך בכשלוש שנים, נמצא במצב של תשישות. התמונות מדברות בעד עצמן: החמור האומלל והרזה סובל מפצעים באזור הגבנון והחזה, המצביעים על כך כי בנוסף למכות שספג, הוא היה רתום לעגלה וסחב משאות כבדים. כעת, לאחר שחולץ ממעגל הסבל, החמור נמצא תחת השגחה ומקבל מזון איכותי ומזין, פצעיו מטופלים בשטיפות עם חומרים מחטאים והוא זקוק למנוחה ולשיקום ארוך.

חילוץ החמור בקרון הובלה מיוחד, המזון אותו הוא מקבל, הטיפולים הרפואיים והשיקום הארוך הצפוי לו מתבטאים בהוצאות של אלפי שקלים. אנא עזרו לנו לממן טיפולים אלה באמצעות תרומות דרך האתר או התקשרו לטלפון 4553*, וזאת על מנת שנוכל להמשיך ולסייע לבעלי החיים האומללים בזמן אמת.

החמור נמצא תחת השגחה ומקבל מזון איכותי ומזין
החמור נמצא תחת השגחה ומקבל מזון איכותי ומזין

בשבועות האחרונים חילצה האגודה חמור מבסיס צבאי בדרום וסוס שעבד בפרך ברחובות תל אביב. בשני מקרים אלה, כמו במקרים רבים אחרים, התעלמו הרשויות, אשר אמונות על רווחת בעלי החיים ועל חוק צער בעלי חיים, מסבלם של בעלי החיים, והאגודה היתה היחידה שבאה לעזרתם. לצערנו, אזלת ידן השיטתית של הרשויות, אשר מעסיקות אנשים בתפקידים ייעודיים למקרים מסוג זה, מנציחה את מצבם העגום של בעלי החיים בישראל ומעבירה מסר קשה ביותר לאזרחים הרגישים לרווחתם.

לקריאת סיפוריהם של סוסים וחמורים שעברו שיקום באורוות האגודה לחצו כאן