החיים החדשים של פנצ'ו

לאחר שסבל מהתעללות קשה ושוקם במרפאת האגודה, הכלב המתוק פנצ'ו יכול לחייך ולהתחיל חיים חדשים בבית חם ואוהב

התעללות, הזנחה, נטישה וחוסר אחריות – מכל אלה סבל פנצ'ו, כלב פודל מעורב בן ארבע שנים, שהמזל לא האיר לו פנים עד לרגע המשמח והמרגש שבו אומץ השבוע.

לפני כחודשיים הגיע לאגודה אדם שביקש למסור כלב פודל בשם פנצ'ו. לדבריו, הוא קיבל את הכלב מבעליו המקוריים שמונה חודשים קודם לכן, מבלי שנעשתה העברת בעלות מסודרת ורישום במרכז השבבים, וכעת הוא אינו מסוגל לטפל בו עוד.

לאחר שצוות האגודה איתר את הבעלים החוקיים, זה האחרון התחייב לקחת בחזרה את הכלב עוד באותו יום מהבעלים העכשוויים. יומיים לאחר מכן שב האיש לאגודה וטען כי הבעלים החוקיים לא הגיע לאסוף את הכלב, ואיים כי אם האגודה לא תחזיק בכלב, הוא ישליך אותו לרחוב. צוות האגודה הפעיל לחץ על הבעלים המקוריים, אשר בסופו של דבר ויתר על הבעלות על הכלב ואפשר לאגודה למצוא עבורו בית מאמץ.

בבדיקה רפואית שגרתית, הנערכת לכל בעלי החיים הנקלטים באגודה, הבחינה וטרינרית האגודה ד"ר לנה אלגרבלי, כי פנצ'ו סבל מהתעללות וכי שיערו הארוך הסתיר צוואר משוסע ואוזן ימין מנוקבת. הפציעות הקשות נגרמו על ידי גומי מזוהם, שהושחל דרך חור שנעשה באוזנו הימנית של הכלב ונכרך בהידוק סביב גרונו. מלבד התעללות קשה זו היה פנצ'ו במצב של הזנחה קשה ביותר, כשהקשרים בשערותיו סבוכים ורבים.

שיערו הארוך של פנצ'ו הסתיר צוואר משוסע
שיערו הארוך של פנצ'ו הסתיר צוואר משוסע

במשך שבועות ארוכים טופל ושוקם פנצ'ו במרפאת האגודה ונמצא תחת השגחה רפואית של צוות הווטרינרים. הטראומה שעבר לא השפיעה על מצב רוחו, והוא התגלה ככלב מקסים וחברותי, שנהנה מתשומת הלב שהורעפה עליו על ידי העובדים והמתנדבים. במקביל הגישה האגודה תלונה במשטרה כנגד הבעלים של פנצ'ו.

השבוע הגיע הסיפור לסופו הטוב, כאשר לאגודה הגיעה חברה ותיקה, הגברת אסטרג'יה ביטרן מכפר סבא, אשר בעבר אימצה מהאגודה שני כלבים שמתו בשיבה טובה. בשל חוויית האימוץ הטובה והקשר העמוק שנרקם עם הכלבים, התעקשה אסטרג'יה להגיע לאגודה בתל אביב למרות שאינה ניידת ואינה גרה בקרבת מקום. לאחר שראתה את פנצ'ו היא התאהבה בו ממבט ראשון, וצוות האגודה נפרד מהשניים בהתרגשות.

פנצ'ו עם בעליו החדשים
פנצ'ו עם בעליו החדשים