על ראש הברוש

גורת חתולים, שנתקעה על צמרת עץ בגובה 15 מטר, חולצה בשלום הודות לצוות החילוץ של האגודה וכוחות משטרה ומכבי אש

במשך חמישה ימים, בחום הלוהט של שיא הקיץ, מצא את עצמו גור חתולים תקוע על צמרת עץ ברוש המתנשא לגובה של 15 מטרים, ללא מזון ומים ובלי יכולת לרדת. לאחר כמה ימים, שבמהלכם שמעו תושבי שכונת יד אליהו בתל אביב יללות חתול, נמצא פתרון התעלומה – החתול נמצא על צמרת עץ הברוש שברחוב מרגולין 25. תושבת השכונה, אשר התקשרה למוקד של עיריית תל אביב ולמחלקה הווטרינרית, נענתה כי הם אינם מטפלים במקרים מסוג זה, למרות שעל פי החוק האחריות על בעלי החיים בשטח המוניציפלי שייכת לעירייה. אותה תושבת התקשרה למוקד החירום של אגודת צער בעלי חיים בישראל ודיווחה על החתול האומלל שמיילל מתוך פחד ללא הפסקה.

מחלץ האגודה מיהר להגיע למקום, וכאשר הבין כי לצורך החילוץ יש להיעזר בסולם, הוא התקשר למכבי האש, אשר שלחו צוות עם סולם של 4 מטר בלבד. הכבאים, שטענו כי "אין בתל אביב סולם גבוה יותר", ניסו להשפריץ זרנוק מים לכיוון החתול ועזבו את המקום כלעומת שבאו. בהמשך התקשר המחלץ לחברת החשמל, אשר טענה כי רכבי המנופים שלהם נמצאים בכוננות. חברה פרטית, שאליה פנתה האגודה בבקשה להגיע ולחלץ את החתול בתשלום, לא יכולה היתה לשלוח צוות והבטיחה לסייע למחרת בבוקר.

לאחר התלבטויות לא קלות, שנערכו עד השעה 23:00, הוחלט לשוב ולנסות לחלץ את החתול למחרת. בשעות הבוקר המוקדמות יצא צוות האגודה למקום, ולאחר שיצרו קשר עם מכבי האש נשלחה למקום משאית מנוף. גם משטרת ישראל נרתמה למבצע, חסמה את הכניסה לרחוב ואיתרה נהגים שרכביהם חנו בצד הדרך על מנת לפנות את הדרך למשאית. מחלץ האגודה הועלה על המנוף שהורם אל צמרת הברוש, ובעזרת צבת לכידה בעלת זרוע מכנית ארוכה, הצליח לתפוס את החתול המבוהל וחילץ אותו מסכנה לעיני הקהל שהתקבץ בסביבה.

החתול הועבר למרפאת האגודה, שם אובחן כי מדובר בגורה כבת 3 חודשים במצב של התייבשות ורעב. הגורה שתתה ואכלה, אך עדיין נמצאת במצב של סטרס, ובימים הקרובים היא תשהה תחת השגחה עד שתהיה מוכנה לצאת לאימוץ.

אגודת צער בעלי חיים בישראל מודה מקרב לב לתושבת השכונה שהתקשרה למוקד האגודה, לצוות הכיבוי של העיר תל האביב שנרתמו לחילוץ החתול – משה אהרון, ישי ונטורה, שי ביטן ואלי מנובלר, ולשוטרים שלקחו חלק במשימה – חיר אלדין רביע וגיורי מיקי.

חשוב לדעת, כי עקב ריבוי החתולים חסרי הבית בעיר, ומספריהם ההולכים וגדלים כתוצאה של הזנחה וטיפול לקוי מצד הרשויות, מצוקות החתולים הולכות וגוברות. לצערנו, לא העירייה ולא הגופים הממשלתיים יודעים לתת מענה בזמן אמת לבעל חיים שנקלע למצוקה קשה. עצוב מאוד שבישראל ועוד בעיר תל אביב, שמתהדרת בטיפול בחתולי העיר, חתול נאלץ לשהות במשך חמישה ימים רצופים על עץ ואין מי שיושיע אותו.

אם נתקלתם בבעל חיים הנמצא במצוקה, אנא אל תתעלמו והתקשרו למוקד האגודה: 4553*.