האדישות ואזלת היד של הרשויות עברו כל גבול

לאחר שהרשויות העבירו אחריות מהאחת לשנייה, אל אורוות האגודה הצטרפו סוס וחמור שקיבלו טיפול ראשוני ויעברו שיקום ארוך

בשבוע שעבר דיווחנו על כך שמשרד החקלאות עומל על הכנת נהלים חדשים במטרה לשפר את אופן הטיפול הקלוקל של הרשויות בסוסים וחמורים הנמצאים במצוקה, וזאת בעקבות לחץ שהפעילה האגודה ומכתב שנשלח מטעמה. נראה שהשמחה היתה מוקדמת, שכן כבר ביום פרסום הידיעה חילצה האגודה סוס פצוע על רקע אזלת היד שגילו הרשויות וביום שלאחר מכן חולץ חמור. שניהם הצטרפו לאורוות האגודה בה משוקמים סוסים וחמורים רבים.

ביום חמישי האחרון אחרי הצהריים התקבלה באגודה פנייה מתושב גני תקווה בנוגע לסוס פצוע שננטש ביישוב (בתמונה הראשית). לדבריו, הוא דיווח על הסוס כבר בשעות הבוקר למחלקה הווטרינרית, אשר שלחה למקום וטרינר ושני פקחים, אך אלה עזבו מבלי לטפל בסוס או לבדוק אפשרות לפנותו.

נציגי האגודה והמתנדבת דניאל רכס יצאו לגני תקווה ותיאמו הגעת שוטר למקום על מנת להחרים את הסוס ולרשום מספר אירוע בצורה מסודרת. לעיניהם התגלה סוס כבן שלוש שנים כשהוא במצב ירוד, רזה מאוד, סובל מחתכים ברגל ומתקשה ללכת. או אז החלה מסכת טלפונים מייגעת, ממנה ניתן ללמוד על חוסר התיאום ועל העברת האחריות בין הרשויות. ד"ר משה רפלוביץ, יו"ר ארגון הרופאים הווטרינריים ברשויות המקומיות, לא השיב לשיחות הטלפון והפקידה במשרדו טענה כי הווטרינר עסוק וכי הסוס נלקח בבוקר. לאחר הסבר של רכס כי הדבר אינו ייתכן מאחר והיא עומדת ליד הסוס, הבטיחה הפקידה לחזור אליה. במקביל יצרה רכס קשר עם אנשי משרד החקלאות ואלה הפנו אותה חזרה לד"ר רפלוביץ בטענה של מחסור בתקציב. לאחר פניות נוספות אל המחלקה הווטרינרית מסרה הפקידה כי הנושא בטיפול וכי אנשי האגודה יכולים לעזוב. לאחר שנציגת האגודה התעקשה כי היא אינה יכולה לעזוב סוס במצב כזה, מסרה הפקידה כי הנושא בטיפול של משרד החקלאות.

הסוס לפני פינויו לאורוות האגודה
הסוס לפני פינויו לאורוות האגודה

לאחר אישור המשטרה לפנות את הסוס, הוא הובל לאורוות האגודה, שם קיבל מזון וטיפול ראשוני. בתקופה הקרובה יעבור הסוס, שזכה לשם ביסלי, שיקום הכולל טיפול הפצעים באמצעות שטיפות חיטוי, מתן אנטיביוטיקה וכמובן מזון איכותי על מנת לעלות במשקל. רק בשעות הערב, לאחר שהסוס כבר הגיע לאורוות האגודה, התקבל טלפון ממשרד החקלאות ובו נמסר כי הם מוכנים להגיע ולאסוף את הסוס האומלל.

לדברי נציגת האגודה דניאל רכס: "צורת ההתנהלות הלקויה של המחלקה הווטרינרית ומשרד החקלאות לא ברורים לי. שני הגופים זרקו את האחריות מאחד לשני מבלי להתחשב בטובתו של הסוס, שהיה פצוע ומוזנח, נזקק לטיפול והיה עלול להידרס או לגרום לתאונת דרכים. מדוע צריך להמתין יום שלם למציאת תקציב להובלת הסוס בשעה שכל העת הוא סובל? מדוע המלחמות הבירוקרטיות צריכות להתנהל על חשבון בעלי החיים האומללים? אופן הטיפול הכושל, האדישות וחוסר האחריות פשוט עברו כל גבול! זוהי תעודת עניות לרשויות שאמורות לטפל במקרים כאלה בדיוק".

יום למחרת בשעה 23:00 התקבל דיווח מהמשטרה על חמור נטוש באזור התחנה המרכזית בתל אביב הסובל מפצעים. צוות האגודה יצא במהירות למקום והוביל את החמור, שקיבל את השם ארתור, לאורוות האגודה. ארתור, שהצטרף לביסלי ולשאר הסוסים והחמורים, מקבל כעת טיפול רפואי וזקוק למנוחה.

ארתור החמור נהנה מארוחה מזינה
ארתור החמור נהנה מארוחה מזינה

לקריאת סיפורים נוספים על חילוץ ושיקום סוסים וחמורים לחצו כאן.
לתרומות שיסייעו לנו להעניק טיפול מיטבי לביסלי, ארתור ולסוסים וחמורים נוספים לחצו כאן.