שמוליק קורא לך

סוף טוב הכל טוב: שנה וחצי לאחר שנגנב השבנו את הכלב שמוליק לבעליו הודות לשבב האלקטרוני שנשא על גופו

לפני יותר משנה וחצי נגנב הכלב שמוליק מבית משפחת אביגדור, המתגוררת בקיבוץ הגושרים. שמוליק, כלב מסוג קוקר ספניאל, היה שייך לבן אייל, נער כבד שמיעה. כשאייל היה בן 12 הוא קיבל את הכלב בעודו גור קטן מדודו שמואל, ולאות מחווה לדוד על המתנה הוחלט לקרוא לכלב שמוליק.

לאחר הגיעו של אייל לגיל מצוות, ביום העצמאות לפני שנה וחצי, נגנב שמוליק מהקיבוץ, ככל הנראה על ידי אחד מהמבקרים הרבים. לאחר חיפושים קדחתניים ופרסום תמונתו של שמוליק באינטרנט ובכל אמצעי שעמד לרשות המשפחה, הם הבינו שהכלב כנראה לא ישוב. המשפחה, שחוותה צער רב על גניבתו של שמוליק, החליטה לא לאמץ כלב נוסף.

לפני כחצי שנה קיבלו בני המשפחה טלפון מאדם המתגורר בגן יבנה, שאמר ששמוליק נמצא אצלו. המשפחה צהלה משמחה ונסעה במהירות להביא את שמוליק חזרה הביתה. למרבה הצער התגלה שלא מדובר בשמוליק, אלא בכלב אחר שמאוד דומה לו. הצער והאכזבה מילאו את אייל, שמאוד קיווה להשיב את שמוליק הביתה.

לפני כשבועיים גילו עובדי האגודה את שמוליק קשור לשער הכניסה. נציגי האגודה בדקו את הכלב, אתרו את פרטי המשפחה הודות לשבב שהיה מעודכן והתקשרו אליהם על מנת לבשר להם שהכלב נמצא באגודה וממתין להם. ההורים ההמומים רינה ויואב החליטו שלא לספר על כך לאייל, כדי שלא לגרום לו לאכזבה נוספת במידה ושוב מדובר בכלב אחר.

השניים הגיעו לאגודה כדי לבדוק אם אכן מדובר בכלבם האובד, ומיד כשראו אותו התמלאו שמחה גדולה. שמוליק עצמו לא נותר אדיש ומיהר אל ההורים הנרגשים שלקחו אותו עמם חזרה לקיבוץ. עם הגעתם הביתה, הדלת נפתחה ושמוליק רץ ישירות לידיו של אייל. לדבריה של רינה, אייל היה המום ולקחו לו מספר רגעים להבין ששמוליק שלו חזר הביתה. מאז חזרתו של שמוליק אייל לא עוזב אותו, משחק איתו ואף ישן איתו.

לשמחתנו, לסיפורו של שמוליק היה סוף טוב, וזאת בזכות הפרטים המעודכנים של בני המשפחה שהופיעו במרכז השבבים הארצי. חשוב לציין כי פרטי הבעלים לא תמיד מעודכנים מסיבות בירוקרטיות שונות, ולכן מומלץ לכל מי שמחזיק בכלב לוודא כי פרטיו אכן מופיעים במרכז. כמו כן אנו ממליצים לאנשים שמוסרים את כלביהם לבעלים חדשים לעדכן את המרכז הארצי בשינוי. מדי יום מגיעים אלינו כלבים נטושים או אובדים, כמו גם אנשים שאיבדו את כלביהם. לחלק מהכלבים אין שבב ולכן בלתי אפשרי לאתר את בעליהם, בעוד שלאחרים יש שבב, אולם פרטי בעליהם אינם מעודכנים ואנו עושים מאמצים אדירים על מנת לחקור ולהגיע לבעלים.

טיפים שימנעו את היעלמות הכלב ומידע נוסף על מרכז השבבים הארצי ניתן למצוא במדריך למציאת כלב אובד.

שוב ביחד. אייל ושמוליק
שוב ביחד. אייל ושמוליק