עיקור וסירוס חתולים

ניתוחי עיקור וסירוס הם הדרך היחידה להקטין את מספר החתולים המשוטטים ולצמצם את סבלם של החתולים חסרי הבית. מרפאת האגודה מציעה ניתוחים אלה במחירים נוחים

אנו, העוסקים ברווחת בעלי החיים, מתמודדים מדי יום בבעיית ריבוי היתר של חיות חסרות בית. כלבה או חתולה אחת המתרבה באופן לא מבוקר יכולה להמליט פעמיים בשנה. בתוך שנים ספורות ימליטו היא וצאצאיה עשרות אלפי גורים, וכולנו יודעים איזה גורל נורא מחכה להם ברחוב: חשיפה לשמש ולקור, רעב, מחלות מידבקות קטלניות (כמו כלבת, איידס, דלקת ריאות, דלקת צפק, לוקמיה), פציעות ושבירות כתוצאה מתאונות דרכים או מקרבות עם חיות אחרות, התעללות על ידי בני אדם אכזריים, קטטות עד זוב דם ביניהם, הרעלות ועוד. אפילו חתכים קטנים או פצעים חודרניים קלים יכולים להפוך לאינפקציות משתוללות ולפצעים מוגלתיים, וללא טיפול רפואי הולם יובילו למוות בייסורים.

רוב בעלי החיים המשוטטים וחסרי הבית לא ימותו מזקנה. כלבים מתקשים לשרוד ברחוב, אך החתולים חזקים ועמידים מהם ושורדים זמן ממושך יותר. למרות העובדה שכיום מקובל לראות בהם חלק מהאקולוגיה העירונית, איכות החיים של החתולים חסרי הבית ירודה. אנו מאמינים שמקומם לא ברחוב, אבל כיוון שאנחנו, בני האדם, בייתנו אותם, עלינו לשאת באחריות עליהם, ולהתמודד באופן מעשי עם הפגיעה שנוצרה ביכולת שלהם לשרוד כתוצאה מביוּת זה.

איך מתמודדים? מטפלים בהם באופן שיוביל לחיים במינימום סבל. האכלה של קבוצות חתולים ברחוב על ידי אנשים טובים, נהדרת ככל שהיא, אינה מספיקה. על מנת שהם יחיו בשלום ובכבוד לצדנו יש למלא שני תנאים חשובים: הקפדה על סביבה נקייה לפינות ההאכלה שלהם, ודאגה לבריאותם באמצעות חיסונים, עיקורים וסירוסים.

העיקור והסירוס הם ניתוחים פשוטים המתבצעים בהרדמה כללית וההחלמה מהם מהירה וקלה. עיקורם וסירוסם של החתולים יצמצמו באופן משמעותי את ריבוי היתר הבלתי מבוקר שלהם, ישפרו את בריאותם ויאריכו את תוחלת החיים שלהם. נקבות מעוקרות הופכות לרגועות יותר, אינן מושכות זכרים ואינן מדממות, וזכרים מסורסים הופכים לפחות תוקפניים.

בימים אלה ניתן לנתח את חתולי הבית ואת חתולי הרחוב במרפאה שלנו במחיר נוח במיוחד: עיקור חתולה או סירוס חתול ב- 100 ₪ בלבד. כדי לקבוע תור לניתוחים, אנא התקשרו לאגודה: 4553*

* המחירים מתעדכנים מעת לעת. למחירים מעודכנים יש לבדוק את מחירון האגודה.