המזל של לאקי

כלב שנעלם בחיפה נמצא קשור באכזריות בבניין בתל אביב. הודות לשבב האלקטרוני שנשא על גופו, הוחזר הכלב לבעליו

ביקור הורים נימוסי שנערך בשבוע שעבר שינה את גורלו של לאקי, כלב שועלי מעורב. טל ניב הגיעה כמדי שבת לבקר את אמה, המתגוררת ברחוב סוקולוב בתל אביב. בכניסה לבניין הבחינה טל בכלב, אשר קשור בשרשרת חוליות בצווארו וברגליו באופן כל כך הדוק שהקשה עליו לזוז.

טל ואמה התקשרו למוקד העירוני של עיריית תל אביב וביקשו שישלחו מישהו כדי לשחרר את הכלב ולאסוף אותו, אך לטענת המוקדן, המוקד שולח פקח תורן רק במידה והכלב פצוע. הגברת ניב ניסתה להפעיל לחץ על המוקדן ואף בררה מה יהיו ההשלכות על דיווח כוזב של פציעה, אך כל מאמציה עלו בתוהו. בסופו של דבר הנחה אותה מוקדן העירייה לפנות למוקד אגודת צער בעלי חיים בישראל.

עם קבלת הקריאה במוקד האגודה יצא מחלץ אל המקום, חתך את השרשרת באמצעות מחתך (קאטר), שחרר את הכלב והביא אותו לאגודה. וטרינר האגודה בדק את הכלב, שהיה במצב בריאותי תקין אך שרוי בלחץ רב. בחיפוש אחר שבב אלקטרוני על גופו של הכלב, נמצא כי בעליו של הכלב היא תושבת חיפה.

פקידת האגודה יצרה קשר עם בעלת הכלב, שהתרגשה לגלות כי לאקי, כלבה האהוב, נמצא שלם ובריא. לדבריה, לאקי נעלם ארבעה ימים קודם לכן כאשר טיילה עמו ללא רצועה, והיא סברה כי הכלב נגנב וכי סיכוייה לשוב ולראותו קלושים.
לאקי טופל באגודה, זכה ליחס מפנק מצוות העובדים והמתנדבים ולמחרת הגיעה בעלת הכלב מחיפה כדי לאסוף אותו כשהיא נרגשת מאוד.

סיפור היעלמותו של לאקי הסתיים בטוב, אך לצערנו כלבים אובדים רבים אינם זוכים לסיום דומה, מאחר והם אינם משובבים או שפרטי בעליהם אינם מעודכנים במרכז השבבים הארצי. על מנת למנוע עגמת נפש, אנא דאגו לשבב את כלבכם (כפי שמורה החוק) וודאו כי פרטיכם אכן מעודכנים במרכז השבבים.