אצא לי השוקה

האגודה יוצאת כנגד החזקת בעלי חיים בניגוד לחוק בשוק בכפר קאסם

מאת חגית לוי, יועצת אימוצים באגודה

 

ביום שבת האחרון החלטנו חבריי ואני לנצל את מזג האוויר הנאה ואת השמש שהפתיעה, ולנסוע צפונה לטייל. במהלך היום הגענו לשוק בכפר קאסם, מקום שבו מעולם לא ביקרתי ולכן לא ציפיתי לראות את שראו עיניי.

מיד כשנכנסתי למתחם השוק קלטתי מרחוק שורה של כלובים וקריאות משונות כמו: "דוברמן גזעי למכירה" ועוד. כשהקרבתי, ראיתי בחור צעיר מחזיק קופסת קרטון ובתוכה ארבעה גורי כלבים קטנים המוצעים אף הם למכירה. בסמוך ניצבו סוחרים נוספים שהציעו את מרכולתם – ארנבות, תרנגולים, תוכים ושרקנים.

אני, שנמצאת בתחום בעלי החיים כבר למעלה מחמש שנים ועובדת באגודת צער בעלי חיים בישראל בשנתיים האחרונות, נחשפתי בחיי למראות קשים של התעללות והזנחה, אבל בהחלט לא ציפיתי לראות את שוק בעלי החיים הנורא הזה ביום שהיה אמור להיות כיף ומנוחה.

בהמשך הדרך משך את תשומת לבי ברווז צעיר שהיה סגור בכלוב. הוא לא היה פצוע, אך נראה מוזנח ומסכן. שתי דקות לאחר מכן ופחות 50 ש"ח בכיסי, הברווז היה אצלי ברכב. לאחר בדיקה וטרינרית במרפאת האגודה הועבר הברווז לפינת החי שבמקום, בה הוא זוכה לטיפול יומי הכולל בריכה מפנקת לשחייה.

ברצוני לציין כי אין כל רע במכירת בעלי חיים ובמסירתם, אולם הליכים אלה צריכים להתבצע בצורה אחראית, תוך מתן תנאים נאותים לבעלי החיים והקפדה יתרה על אופן החזקתם. חשוב לוודא שבעל החיים נבדק על ידי וטרינר מוסמך וקיבל את החיסונים הנדרשים. כאשר מדובר על כלב, החוק מחייב חיסון כלבת בתוקף ושבב אלקטרוני. אנו באגודה ממליצים, כמובן, גם לעקר ולסרס חתולים וכלבים. קשה לי לשאת את המחשבה שבעלי חיים אלה נמכרים כאילו היו סחורה, ללא כל טיפול והכל בשביל מטרת רווח…

ברווז צעיר מוזנח ומסכן
ברווז צעיר מוזנח ומסכן

אופן החזקת בעלי החיים בשוק זה, כמו בשווקים אחרים ברחבי הארץ, מנוגד לחלוטין לתקנות צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) (החזקה שלא לצרכים חקלאיים), תשס"ט-2009. תלונה בנושא הוגשה למשרד החקלאות, אשר מסר לנו כי בשוק בכפר קאסם נערכות ביקורות וכי פקחי המשרד ישובו אליו בזמן הקרוב.

אם גם אתם נתקלתם בבעלי חיים המוחזקים בתנאים קשים, אנא דווחו למשטרה, למשרד החקלאות או העבירו את פרטי המקרה אלינו.