מחלקה משפטית – הגשת תלונות

המחלקה המשפטית של אגודת צער בעלי חיים בישראל מקדמת חוקים לרווחת בעלי חיים ומקבלת תלונות ודיווחים על התעללות, הזנחה, ומקרים נוספים שמהווים עבירות על חוק צער בעלי חיים

מאז הקמתה בשנת 1927 פועלת אגודת צער בעלי חיים בישראל למניעת צער, סבל, התעללות והתאכזרות לבעלי חיים, מקדמת את זכויותיהם ורווחתם ומשמשת פה לבעלי חיים שקופים שאין להם קול.

לדיווח על מקרה החשוד כעבירה על החוק, יש לשלוח מייל לדוא"ל office@spca.co.il בצירוף שמכם ומספר הטלפון שלכם.

לצורך טיפול יעיל בתלונה שלכם, יש לפרט ככל האפשר על המקרה ונסיבותיו ולהתייחס לנקודות הבאות. אם יש ברשותכם מסמכים המתעדים את העבירה (תמונות, סרטונים וכד'), אנא צרפו אותם למייל.
סוג בעל החיים
סוג העבירה (התעללות, הזנחה, שיסוי, הרעלה, נטישה, אחר)
האם מדובר בעבירה נמשכת 
תאריך ביצוע העבירה
כתובת מדויקת בה התרחשה או מתרחשת העבירה (רחוב, מספר בית, ישוב)
שם המחזיק בבעל החיים או החשוד בביצוע העבירה (אם ידוע)
שמות ופרטי התקשרות עם עדים לעבירה

חשוב: תלונות ללא פרטים תקינים ומלאים של המתלוננים לא תטופלנה. אנו מקבלים תלונות רבות ועושים את המיטב לטפל בהן. לצערנו, עקב ריבוי תלונות, לא כל דיווח יטופל על ידי המחלקה המשפטית. אנו נעדכן את הפונים במידה ונוכל לסייע או נכווין אותם לדרכי פעולה מתאימות לצורך פתרון הולם. שימו לב – במידה ולא קיבלתם מענה, התלונה עדיין לא מטופלת.

במידה ובעל החיים נמצא בסכנה מיידית יש ליצור קשר ללא שיהוי עם הווטרינר הרשותי במקום העבירה ועם משטרת ישראל במוקד 100 ולוודא כי הם מטפלים בתלונה באופן מיידי. לרשימת הווטרינרים הרשותיים לחצו כאן.

תלונות ודיווחים ניתן ורצוי להפנות בנוסף לאגודה גם לגורמים הבאים.
היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח- פיקוח על הצומח והחי) של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, פועלת לשמירה והגנה על זכויות בעלי חיים. מוקד היחידה נותן מענה לפניות הציבור 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע בטלפון: 9096*. דוא"ל: Moked.sherut@moag.gov.il
במקרה של חיות בר פצועות, מפגעים ועבירות, יש לפנות למוקד הטלפוני של רשות הטבע והגנים –  3639*, בוואטסאפ – 050-5063217 או בפנייה מקוונת.

הפעילות הענפה של האגודה למען בעלי החיים מתאפשרת הודות לתרומות. כדי שנוכל להמשיך לסייע לבעלי החיים בכל המישורים, אנו זקוקים לתמיכה של הציבור. תרומות ניתן להרים בטלפון 4553*, באתר האינטרנט, ובאפליקציית PayBox. תודתנו נתונה מראש לתורמים.