חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לבחור אוכל לכלב שלי – המדריך השימושי ביותר

כולנו היינו רוצים לבחור את המזון האיכותי ביותר לכלבים האהובים שלנו, אך כשאנחנו ניגשים לחנות, ישנו מבחר גדול כ”כ שהמידע מתבלבל ובסוף אנחנו לוקחים את מה שהמליצו לנו. בזכות המאמר הזה, תוכלו לבחור את המזון הטוב והמומלץ ביותר לכלב שלכם לפי הצרכים השונים שלו.

שימו לב, מדובר במדריך פשוט שיעשה לכם חיים קלים, או בקיצור כדאי לכם לגזור ולשמור.

לפני שמתחילים, מזונות לכלבים עם צורך בתזונה מותאמת:

  1. במקרה של השמנת יתר – מזון  דיאטטי לכלבים הוא פתרון מעולה.
  2. במידה וישנה רגישות לרכיב מסוים – שימו לב שהוא אינו נמצא ברשימת הרכיבים.
  3. בעיה רפואית – כמובן בהמלצת הווטרינר, מזון רפואי ייעודי לבעיה.
  4. עור ופרווה – במטרה לשקם ולטפח את העור והפרווה של כלבכם, מומלץ ללכת על מזונות המכילים דגים כחלבון, כיוון שהדגים מכילים רכיבים המסייעים לבריאות העור והפרווה של הכלב.

1.      התאמת השק לשלב החיים (גור/כלב בוגר/כלב מבוגר)

מזון יבש לגורים מכיל רמות חלבון ושומן גבוהות המתאימות לכלב בשלבי גדילה שכלב בוגר אינו בהכרח זקוק להן. לעומת זאת, כלבים מבוגרים זקוקים למזונות מופחתי שומן ועם פורמולה המסייעת להם לשמור על מסת שריר רזה. ישנו כמובן את מזון הביניים, מזון לכלבים בוגרים. לכן, יש לוודא שעל השק שבחרנו מצויין שלב החיים של כלבנו.

  1. גור: כלב נחשב גור בסביבות הגילים 8 חודשים עד שנה. לרוב כלבים מגזעים גדולים יותר יחשבו גורים בגיל מאוחר יותר מ-8 חודשים, או אפילו שנה.
  2. בוגר: כלב בוגר נחשב כזה מגיל שנה ועד גיל 7 שנים.
  3. מבוגר: 7 שנים ומעלה.

2.      התאמת משקל השק לגודל הכלב

יש צורך לקנות שק מזון בהתאם לגודלו של הכלב שלנו. אם נקנה שק מזון גדול מדי, הדבר יגרום לכך שהמזון יאבד מטריותו. מצד שני, אם נקנה שק מזון קטן מדי, זה יהיה יקר ולא אפקטיבי ובגלל זה נצטרך לפקוד את חנות המזון לכלבים בתדירות גבוהה.

  1. כלבים קטנים ששוקלים עד 3 ק”ג – שקי מזון קטנים עד 3 ק”ג
  2. בין 3-7 ק”ג – שקי מזון בינוניים של 6-7 ק”ג
  3. בין 7-11 ק”ג – שקי מזון עד 11 ק”ג
  4. 12 ק”ג ומעלה – שקי מזון גדולים יותר מ-11 ק”ג.
  5. נוספים – קיימים מזונות היפו-אלרגניים, מזונות המיועדים לכלבים עם בעיה בקיבה, מזונות ללא חיטה, סויה ותירס ועוד.

3.      תרכובת עם או בלי דגנים:

ישנן 2 גישות עיקריות בנוגע למזון לכלבים ללא דגנים ולמזון לכלבים המכיל דגנים. האסכולה שלפיה כלבים הם ציידים והתזונה שלהם צריכה להתבסס בעיקר על חלבון \ בשר וללא דגנים. לרוב הגישה הזו רווחת בארה”ב. אסכולה שניה מתייחסת לכלבים כאוכלי כל, אומניבורים, ולכן המזון שלהם צריך להיות מגוון ולכלול גם דגנים. גישה זו נפוצה יותר באירופה.

צאו מנקודת הנחה שעצם זה שאתם מתעניינים ומבררים איזה מזון הוא הטוב ביותר עבור הכלב שלכם, כלבכם כבר נמצא בבית שדואג לו ומכבד אותו. זכרו, אתם מכירים הכי טוב את הכלב שלכם. נסו להיזכר איזה סוג מזון הוא אכל עד היום, מה עשה לו טוב? איזה מזון התאים לו פחות? האם זה היה אוכל עם או בלי דגנים? אם אינכם זוכרים, דעו לכם ששתי הבחירות הן בסדר. כדאי רק לשים לב לרגישות של הכלב בימים שאחרי מתן המזון החדש. שימו לב לצואה שלו, לעור \ פרווה במקרה של אלרגיות. במידה ותזהו שהמזון לא עושה טוב לכלב, תוכלו לעבור תמיד לאופציה השנייה.

4.     עלות מול איכות – מפתח שקי מזון לפי מחיר ותרכובת

לרוב נוכל לראות התאמה ברורה בין הרכיבים ואיכותם, משקלו של שק המזון ומחירו. גם סוג החלבון משפיע במקרה זה, אך לא באופן מובהק. מה שמשפיע במיוחד על מחיר השק הוא אחוז הבשר. כדי להקל עליכם, בנינו עבורכם טבלאות שיעזרו לכם להתמצא בהבדלים בין השקים השונים ואת טווח המחירים הנפוץ. הבחירה הנכונה כאן, היא כזו התואמת את האיכות אליה אתם שואפים ואת המחיר בו אתם יכולים לעמוד לתקופה ארוכה.

כללי ברזל לרכישת מזון יבש לכלב:

חשוב לדעת: כדי לדעת שאתם באמת עושים בחירה טובה עבור כלבכם, יש לנו 3 כללי ברזל שכדאי לכם להקפיד עליהם:

  1. בדקו את אתר היצרן: מדוע חשוב לבדוק את אתר היצרן לפני שקונים? ככל שהאתר עצמו יהיו מושקע ומפורט יותר, כך המזון שהוא מייצר יהיה איכותי. שימו לב שבאתר מופיעים רשימת הרכיבים, הערכים התזונתיים וארץ הייצור. יצרן איכותי יסביר את תפיסת העולם שלו, כיצד הוא מכין את המזון, מדוע הוא בחר דווקא בתרכובת הזאת, מה ייחודי דווקא במזונות שלו ועוד.
  2. בשר שמקורו ידוע כמרכיב ראשון: כדי לוודא שאכן אתם רוכשים מזון איכותי לכלב, וודאי שהמרכיב הראשון הוא בשר ושמקורו מוגדר. אוכל לכלבים המכיל עוף, סלמון, כבש, הודו, ברווז, בקר, צבי, ביזון. כאשר מקור החלבון מוצג באופן שאינו ברור כמו “בשר”, “חלבון מן החי” וכד’, ניתן להסיק כי מדובר על מזון באיכות ירודה.
  3. אל תקנו מזון המכיל “תוצרי לוואי” או באנגלית “Byproducts” של עוף, כבש, בקר וכד’. מדובר בבשר באיכות הירודה ביותר המכיל בין השאר כרבולות, ציפורניים, עצמות וכו’.

שימו לב, את המידע הזה אנחנו מעבירים אליכם אחרי שנים של ניסיון בעולם המזון לבעלי חיים ובהתאמת המזונות הטובים ביותר לכלבים.

שמחנו לפרט ולהסביר לכם כיצד לבחור את המזון הטוב ביותר לכלב שלכם. אנחנו מקווים שבעזרת מאמר זה תוכלו לרכוש באופן חכם ופשוט יותר. כתבות נוספות תוכלו למצוא בעמוד החדשות שלנו.

מאמר זה נכתב ע”י צוות בראונפילד – חנות חיות בתל אביב

שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות שיכולים לעניין אותך

תכירו את ג’ולי הנסיכה

ג’ולי הנסיכה שהגיעה לאגודת צער בעלי חיים בישראל לפני מספר חודשים. ג’ולי בת שלוש, ובמהלך חייה, היא לא זכתה לחיים טובים. ג’ולי הוזנחה קשות, הגיעה אלינו עם תת תזונה ובעיות

קרא עוד »

יום המעשים הטובים

איזה כיף! לכבוד יום המעשים הטובים, בית ספר אשכול מראש העין תרם לאגודת צער בעלי חיים בישראל, שקים שלמים של מגבות וסדינים! בשם האגודה, תודה רבה לבית הספר ולמי שהיתה

קרא עוד »

לכל התכנים בנושאים:

תרומה שלך יכולה להציל אותם!

עזרו לנו לעזור להם! כל תרומה, אפילו הכי הקטנה תעזור לנו לעזור להם.

הירשמו וקבלו עדכונים

עקבו אחרינו ברשת