חילוץ בסיוע כוחות המשטרה

זה התחיל במעקב, התפתח לדרמה אלימה והסתיים בהחרמתו של סוס ששוחרר ממעניו והועבר למקום מבטחים

בתאריך 17.1.06 התקבל במוקד האגודה דיווח על התעללות בסוס בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב. נציגי האגודה יצאו למקום ומצאו סוס רזה מאוד רתום לעגלה עמוסה. מצבו הבריאותי היה לקוי ביותר ובודאי שלא יכול היה לסחוב עגלה עמוסה. צוות האגודה הזעיק את הפיקוח העירוני, ולמקום הגיעו פקח עירוני ושוטרי יחידת יהלום, אך אלו, מהיכרות מוקדמת עם בעלי הסוס, חששו מעימות אלים. כוחות משטרה נוספים שהגיעו למקום חששו אף הם ושקלו שלא להחרים את הסוס מאותה הסיבה. צוות האגודה עדכן כל העת את ד"ר צביקה גלין, וטרינר העירייה, וזה האחרון נתן גיבוי מלא לפעילותנו במקום.

במקרה התעללות בבעלי חיים, הנוהל מחייב דיווח לרב פקד שאול מימון, הממונה על אכיפת חוק צער בעלי חיים בישראל מטעם המשטרה במשרד לאיכות הסביבה. להפתעתנו הרבה, רב פקד מימון דרש שלא ליצור עימו יותר קשר בטענה שאינו יכול לקבוע מצב התעללות ממרחק של 70 ק"מ. נציג האגודה הזכיר לרב פקד מימון שבעבר הוא נמנע מלפעול למען סוסים במצוקה משום שחסרה היתה חוות דעת של וטרינר. במקרה דנן, הווטרינר נמצא בשטח ומדווח על התעללות קשה.

בינתיים אחד מבעלי הסוס הגיע לכוחות במקום במטרה לברר במה מדובר ואיים שלא ייתן לקחת את הסוס. נציג האגודה הראה לו ולאביו את הצלעות ועצמות האגן הבולטות של הסוס, את פרסות הברזל הנופלות מהטלפיים שלא היו מטולפות ואת הטלפיים שהיו יבשות ומבוקעות. ברגע זה התנפלו בעלי הסוס על נציג האגודה ובן משפחה נוסף החזיק סכין בידו. אחד השוטרים לקח את הסכין ושני שוטרים נוספים אחזו בו והרחיקו אותו. שני שוטרים נוספים הורידו את העגלון בכוח מהעגלה, מאחר והוא סירב למשוך את בלם היד ולעזוב את המושכות.

בסמכות ד"ר גלין הותר הסוס ממושכותיו, ובעזרתם של פקד ושוטר הצעידו נציגי האגודה את הסוס באיטיות, שכן הוא התקשה ללכת מהר, לעבר קרון הובלה שהובא למקום.

ברצוננו לציין לשבח את פעילותם המבורכת של השוטרים מיחידות המשטרה השונות. נציין במיוחד את עודד מיחידת יהלום, את פקח אמסלם מהפיקוח העירוני ואת ד"ר גלין, הווטרינר העירוני, על האכפתיות ועל נכונותם לסייע לסוס.

הסוס הובל למתקן מוגן, שם הוא יעבור שיקום.