ערנות הציבור מונעת סבל רב

בשבוע האחרון הגיע לאגודה מבול של דיווחים על סוסים וחמורים במצוקה. כל בעלי החיים חולצו על ידי האגודה ויעברו באורוותה שיקום

פעילותה של האגודה בנושא העלאת המודעות ליחס המחפיר לסוסים וחמורים נושאת פרי. למעלה מ-5000 חתימות נאספו מיום פרסומה של העצומה הקוראת להפסקת סבלם של סוסים וחמורים על ידי חקיקה.

בשבועות האחרונים קיבלנו דיווחים על מקרי התעללות מכל רחבי הארץ, ובאגודה גובשו צוותים היוצאים לשטח בהתאם לצורך, עוקבים מקרוב ומתעדים את המתרחש. עיקר פעילות הצוותים מתבטאת בחילוץ בעלי החיים ובטיפול באנשים הסוררים, וזאת בסיועם של כוחות אכיפת החוק. יש לציין כי המודעות לנושא עלתה גם בקרב גופי האכיפה דוגמת המשטרה, הצבא והווטרינרים הרשותיים.

לפני שלושה ימים החרים הווטרינר העירוני של הישוב אלקנה, גבי שוורץ, שני חמורים צעירים מילדים שהתעללו בהם. באותו יום התקבלה במוקד האגודה קריאה על סוס במצב קשה שהסתובב חופשי בגבעת שמואל. מחלץ האגודה הביא את הסוס לבית המחסה שלנו ווטרינר הסוסים ד"ר עידו שיאון אבחן שפרסותיו של הסוס לא טופלו כנדרש והברזל היה שחוק למדי. בנוסף, גילה ד"ר שיאון טפילי עור על כל גופו של הסוס ונקבע המשך טיפול.

שני חמורים צעירים הוחרמו והובאו לאגודה
שני חמורים צעירים הוחרמו והובאו לאגודה

שלשום התקבל באגודה דיווח על נערים שהציעו "סיבוב רכיבה" על שלושה סוסים באזור הצפארי וגני יהושע. בבדיקת התלונה מול הווטרינר העירוני של עיריית תל אביב, ד"ר צבי גלין, התברר שהנערים החזיקו בסוסים ללא רישיון ובניגוד לכל דין. הסוסים נתפסו והוחרמו על ידי העירייה. באותו יום התקבלה קריאה מחיילים המשרתים במחסום ליד הישוב אורנית, שדיווחועל חמור פצוע עם שפשופים, כיבים מזוהמים ונפיחויות בכל חלקי גופו, כתוצאה משימוש ברתמה לא מתאימה. בעקבות התערבות האגודה, וטרינר המועצה המקומית אורנית, ד"ר בושמיץ, בדק את החמור וקבע שהוא אינו כשיר לעבודה. הוא החרים את החמור שהובא על ידינו לאורוות האגודה.

אתמול התקבל באגודה דיווח משוטרי מג"ב במחסום קלקיליה על סוס במצב קשה. למקום נשלח ד"ר גבי שוורץ, הווטרינר האחראי לאזור, שהחרים את הסוס ואנו שלחנו רכב חילוץ להביאו לאורוות האגודה.

כל החילוצים שמבצעת האגודה, והטיפול היקר לשיקום בעלי החיים האומללים האלה ממומנים מכספי תרומות בלבד. האגודה קוראת לציבור לקווח על מקרה של התעללות או השנחה בו הוא נתקל. כמו כן תרומות יסייעו לנו להעניק לבעלי החיים תנאים טובים יותר ולרכוש קרון הובלה להעברתם הבטוחה של הסוסים והחמורים למקום מבטחים. תודתנו נתונה לכל התורמים מראש.