שנה טובה

ניוזלטר לראש השנה: אגרת לחג מאגודת צער בעלי חיים בישראל

לקריאת הניוזלטר המלא לראש השנה לחצו כאן.

ראש השנה תשפ"א, ספטמבר  2020


חברים יקרים,

עם בוא השנה החדשה, ברצוני לברך אתכם ואת בני משפחותיכם בברכת שנה טובה ומתוקה.

השנה החולפת היתה מלאה בעשייה חשובה למען בעלי החיים. במהלך השנה מצאנו בתים חמים למאות כלבים וחתולים שננטשו בבית המחסה שלנו, המשכנו להציע ניתוחי עיקור וסירוס במחירים נוחים במרפאה הווטרינרית, מחלקת החינוך להומאניות של האגודה ערכה מאות פעילויות לקבוצות של ילדים, בני נוער ועובדים מחברות שונות, עוררנו מודעות לסבלם של כלבים משוטטים באזור ערד ובשטחים פתוחים אחרים, והשמענו את קולם של בעלי החיים בוועדות הכנסת.

משבר הקורונה הציב בפני האגודה אתגרים לא פשוטים – עומס בבית המחסה עקב נטישות בעלי חיים וכוח אדם מצומצם בשל ההגבלות, וזאת בעודנו נערכים לקליטתם העתידית של עשרות גורי חתולים בעונת ההמלטות, שאכן הגיעו וממלאים בימים אלה את מחלקת החתולים שלנו.

עם תחילת התפשטות הקורונה חווינו גל גדול של נטישת בעלי חיים וקשיים כלכליים בעקבות ביטולים של תרומות. בהמשך רבים הגיעו לאמץ חבר חדש על ארבע, ואנו שמחנו לסייע לכלבים נטושים שהתקשו למצוא בתים בעמותות ובמחלקות וטרינריות שונות. כך קלטנו כלבים מאילת, מערד, מגדרה, מבאר שבע, מהוד השרון ומבית לחם, ורובם כבר נמצאים בבתים חמים ואוהבים.

את לוח השנה המסורתי של האגודה בחרנו להקדיש השנה לימים הבינלאומיים למען בעלי החיים והסביבה, וזאת במטרה להעלות את מודעות הציבור למגוון רחב של נושאים ירוקים. התוצאה היא לוח שנה שולחני מהודר לשנת תשפ"א, המלווה בתמונות שובות לב של בעלי חיים שננטשו בבית המחסה של האגודה, אשר הודפס על נייר ממוחזר הודות לחסות של חברת אלקטרולוקס. אנו מקווים כי הלוח ייתן השראה ויעודד מסגרות שונות, עסקים ואנשים פרטיים להיערך לציון הימים הירוקים המיוחדים באמצעות יוזמות ופעילויות מגוונות.

כבר שנים רבות לקראת יום כיפור האגודה שלנו מנהלת קמפיין שמטרתו לעודד את הציבור להמיר את ביצוע מנהג הכפרות ושחיטת התרנגולים המתקיים בסמוך לחג, בפדיון כפרות בצדקה. לאורך השנים האגודה העלתה נושא חשוב זה לסדר היום הציבורי באמצעי התקשורת השונים, בעזרת חלוקת מנשרים לציבור הרחב במרכזים שונים ובבתי כנסת ובשיתוף רבנים וחברי כנסת שהצטרפו לקריאה לתרום לנזקקים במקום לשחוט תרנגולים. גם השנה אנו מבקשים להזכיר כי יום כיפור הוא יום שבו על האדם לגלות חמלה ורחמים כלפי בעלי החיים ולא לגרום להם לכאב ולצער. המעוניינים מוזמנים לתרום עבור פרויקט מיוחד שמתקיים באגודה ממש בימים אלה, והוא שיפור תנאי המחייה של תרנגולים שהגיעו אלינו כשהם פצועים, והעברתם מפינת החי למתחם מיוחד המשלב גינת ירק אורגנית.

כדי שנוכל להמשיך לפעול למען בעלי החיים, לקלוט, לטפל, לשקם ולמצוא עבורם את הבתים הטובים ביותר, כדי שנוכל למנוע סבל ולהיאבק על זכויותיהם – אנו זקוקים לתמיכתכם. כל תרומה, קטנה כגדולה, תעזור לנו לעזור להם. תרומות ניתן להרים בטלפון 4553*, באתר האינטרנט שלנו ובאפליקציית PayBox.
תודתי מעומק הלב נתונה מראש לתורמים.

אתם מוזמנים להתעדכן לאורך כל השנה על הפעילות היומיומית בבית המחסה שלנו באתר האגודה ובעמודי הפייסבוק והאינסטגרם שלנו.

בברכת שנה טובה,

הילמה שמושקוביץ – יו"ר (בהתנדבות)
אגודת צער בעלי חיים בישראל