שלשלאות של כאב

נאבקת על חייה: כלבה צעירה שצווארה משוסף אושפזה במרפאת האגודה. הצוות הרפואי נלחם על חייה ומקווה כי לאחר שתשוקם תמצא עבורה משפחה מאמצת

אתמול קיבלנו שוב תזכורת כואבת לאכזריות הבלתי נסבלת כלפי בעלי חיים ולמחיר הנורא שעליהם לשלם בשל היחס הנורא מבני האדם שהיה מנת חלקם.

בשעות הבוקר הגיע לבית המחסה של אגודת צער בעלי חיים בישראל אדם שביקש למסור כלבת רועה גרמני מעורבת. הצוות הבחין מיד בשפשוף עמוק בצוואר הכלבה, ומבדיקת האזור הזדעזעו אנשי האגודה לגלות כי צווארה של הכלבה משוסף. המוסר, נהג משאית שסירב להשאיר פרטים מזהים, טען שהבחין בכלבה בזמן נסיעה, כשהיא קשורה לגדר בשטח ציבורי בכפר קאסם ומיהר להביאה אלינו.

בבדיקה וטרינרית אובחן כי מדובר ברועה גרמנית מעורבת בת 8 חודשים, הנמצאת במצב של התייבשות וסובלת מתת תזונה. הפצע העמוק, שעדיין מסכן את חייה, נוצר ככל הנראה בשל העובדה שהיתה קשורה לאורך זמן בקולר או בשלשלאות ברזל. לא מפתיע שלאחר כל הסבל שעברה, הכלבה הצעירה מפוחדת מאוד ומכונסת בתוך עצמה.

הפצע העמוק, שעדיין מסכן את חייה, נוצר ככל הנראה מקולר או משלשלאות ברזל
הפצע העמוק, שעדיין מסכן את חייה, נוצר ככל הנראה מקולר או משלשלאות ברזל

הווטרינרים מיהרו לטפל בכלבה, וכעת היא מאושפזת, מקבלת טיפול תרופתי ונמצאת תחת השגחה רפואית. צוות האגודה מבקש להילחם על חייה, להעניק לה צ'אנס לחיים ולמצוא לה בית אוהב ומפנק שיפצה על הסבל הבלתי יאמן שעברה. "הכי מגיע לה בעולם למצוא משפחה טובה שתאמץ אותה אל לבה", אמרה חגית לוי, יועצת האימוצים באגודה שפרשה את חסותה על הכלבה. "אנחנו מקווים כי היא תשרוד את הימים הקרובים ולאחר שתעבור תקופת שיקום ארוכה נעשה את כל המאמצים למצוא לה בית חם".

פרטי המקרה הועברו למשטרת ישראל ולד"ר דגנית בן דב, הממונה על חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות בבקשה לפתוח בחקירה.

אנו קוראים לציבור לפקוח עיניים ולדווח למוקד האגודה על בעלי חיים הנמצאים במצוקה בטלפון 4553*. ערנות תוכל למנוע צער וסבל רב.