פירסקי ופינוקי חוזרים הביתה

הודות לחשיפה בעמוד הפייסבוק, חתול ג'ינג'י שחולץ על ידי האגודה מחנות נטושה חזר הביתה, וכלב שנגנב לפני שנה וחצי הוחזר לבעליו הנרגשים

אגודת צער בעלי חיים בישראל קולטת מדי יום כלבים וחתולים נטושים הנמסרים אלינו על ידי בעליהם או נמצאים עזובים, פצועים או חולים. לא מעט כלבים מגיעים אלינו ללא שבב, עובדה ההופכת את מציאת בעליהם למשימה כמעט בלתי אפשרית, והצער הנגרם הן לכלב האבוד והן לבעליו כבד מנשוא. לכן, כאשר אנו מצליחים למצוא בעלים של בעלי חיים נטושים השמחה כפולה.

בשבוע האחרון חווינו שני מקרים מרגשים כאלה – האחד של חתול אובד שהוחזר לבעליו בזכות חשיפת סיפורו בעמוד הפייסבוק שלנו, והשני של כלב שנגנב מבעליו ושב אליו לאחר שנה וחצי.

לפני כשבוע קיבלנו דיווח על חתול הכלוא בחנות נטושה בחולון. נציג האגודה הגיע מיד למקום וחילץ ממנו חתול ג'ינג'י יפהפה. החתול נראה מטופח, מפוחד, נשא קולר ירוק, ומניסיוננו קיבלנו מיד את התחושה שלא מדובר בחתול רחוב, אלא בחתול בית שיתכן שאבד לבעליו.

מזה מספר שנים מנהלת האגודה דף פייסבוק שוקק חיים, המשמש כערוץ חדשות אינטראקטיבי, ובאמצעותו אנו שומרים על קשר עם אלפי גולשים. כדי לסייע לחתול המתוק למצוא את בעליו פרסמנו בדף הפייסבוק שלנו את תמונתו לצד תיאור המקרה ומקום החילוץ. ביקשנו מחברי הפייסבוק שלנו לשתף את התמונה עם אנשי הקשר שלהם ומאות חברים שיתפו את התמונה, שזכתה לאלפי חשיפות ברשת החברתית.

פרסום סיפורו של פירסקי בעמוד הפייסבוק
פרסום סיפורו של פירסקי בעמוד הפייסבוק

עברו יום ועוד יום, והחתול המתוק שהה בחתוליה שלנו והמתין לבעליו. למרות שהענקנו לו טיפול אוהב, קשה היה להתעלם מגעגועיו הביתה. החתול ילל, בכה וניכר היה שהוא מלא געגועים. מניסיוננו, פעמים רבות חתולים מכירים היטב את אזור מגוריהם, מתמצאים בו ויודעים למצוא את דרכם הביתה. התנהגותו של החתול הבהירה לנו שכל יום בחתוליה שלנו מסב לו סבל גדול. לכן, לאחר התלבטויות והתייעצויות רבות החלטנו להמתין מספר ימים נוספים ובמידה שלא ימצא לחתול דורש, לשחררו באזור שבו נמצא בתקווה שיצליח לשוב לביתו ולמצוא את בעליו.

פרסמנו שוב את פרטי החתול בדף הפייסבוק שלנו ושוב תמונתו זכתה לשיתופים רבים. לשמחתנו הרבה, השיתוף בפייסבוק סייע! כעבור יום נוסף הגיעו בעליו של החתול לאגודה והסתבר לנו כי שמו הוא פירסקי. הבעלים הנרגשים הביאו עמם תמונות של החתול שהוכיחו שאכן מדובר בבעל החיים שלהם. שמחתו של פירסקי והתרגשותו לאור המפגש לא הותירו מקום לספק. הבעלים לקחו אותו בחזרה הביתה וכולנו שמחנו מאוד על הסוף הטוב הזה.

דף הפייסבוק שלנו משמש אותנו גם למטרות נוספות, ביניהן חיפוש בית למאות חתולים וכלבים ששוהים אצלנו וזקוקים למשפחה. אם גם אתם מעוניינים לקחת חלק בפעילות חשובה זו, הצטרפו אלינו באמצעות לחיצת Like, שתפו את תמונותיהם ועזרו לנו לעזור להם!

יומיים לאחר שובו של פירסקי הביתה, הגיע לאגודה אדם שביקש למסור כלב פינצ'ר מעורב בן שנתיים, אותו מצא לטענתו ברחוב. הודות לשבב שהכלב נשא על גופו גילינו כי שם הכלב פינקי והתקשרנו מיד לבעליו הרשומים במרכז השבבים – גיל פורת מראשון לציון. גיל המופתע, שסיפר כי פינקי נגנב ממנו לפני שנה וחצי, מיהר לאסוף את פינקי מהאגודה והאיחוד היה מרגש ונגע ללבם של כל העובדים והמתנדבים.

איחוד מרגש. גיל פורת עם פינוקי
איחוד מרגש. גיל פורת עם פינוקי

לצערנו, מקרים דומים לא תמיד מסתיימים באיחוד שכזה, וכלבים אבודים רבים נמצאים בכלביות ובעמותות מבלי שבעליהם יהיו מודעים לכך. חלקם מעולם לא שובבו ואצל אחרים פרטי הבעלים אינם מעודכנים במרכז השבבים הארצי. אם אתם מגדלים כלב, אנא ודאו כי הוא נושא על גופו שבב וכי פרטיכם מעודכנים במרכז השבבים.