על קרס דווי

ניתלו חייה של חתולה שבלעה קרס דיג ועברה ניתוח במרפאה הווטרינרית של האגודה

סקרנותה של חתולה מעורבת בת ארבע שנים וחצי כמעט הביאה למותה. החתולה, חיית מחמד של משפחה המתגוררת בתל אביב, הביעה עניין רב בציוד הדיג של אחד מבני המשפחה והחלה לשחק בפריטים השונים. בני המשפחה שיערו כי חתולתם בלעה חוט דיג, ולאחר שבמשך מספר ימים היא סבלה מהקאות ומחום, הם הבהילו אותה למרפאה הווטרינרית של האגודה.

בצילום הרנטגן שבוצע במרפאה התגלה כי החתולה בלעה גם קרס דיג חד, והווטרינרית ד"ר לנה אלגרבלי החליטה לבצע ניתוח להוצאתו. "היה חשש לחיי החתולה", סיפרה ד"ר אלגרבלי. "הסכנה הגדולה היתה חסימה של המעי, היפוך הקיבה וסיבוב המעיים, שגורמים לכאבים עזים, זיהומים ומוות מהיר".

הניתוח הסתיים בהצלחה עם הוצאת הקרס וחוט הניילון והחתולה אושפזה במרפאה למשך כמה ימים, שבמהלכם היא קיבלה תמיסה מיוחדת לווריד על מנת שלא תפעיל את מערכת העיכול. לפני יומיים שוחררה החתולה ולדברי בעליה היא מתאוששת במהירות. את ציוד הדיג, הם הבטיחו, הם ישמרו במקום סגור.

לצערנו אנו נתקלים במקרים רבים, בהם בעליהם של חיות מחמד אינם נותנים את דעתם לגורמים העלולים לסכן אותן במרחב הביתי. פריטים שנראים לנו טריוויאליים יכולים להיות מסכני חיים לחיות המחמד, ולכן יש לשים לב לסביבת מחייה בטוחה לבעלי החיים. כשם שאנו דואגים שביתנו יהיה בטוח עבור תינוקות וילדים קטנים, עלינו להרחיק פריטים כגון חומרי ניקוי וחומרים רעילים, מאכלים מתובלים, חפצים חדים, צמחים רעילים, חוטים שונים (חוטי ניילון, חוטי מתנה, חוטי חשמל) ופחיות משומרות בעלות מכסה חד בפח האשפה. כמו כן מומלץ לוודא כי אין אש דולקת, תנור גז או כיריים המופעלים ללא נוכחות אדם, ולסגור דלתות של ארונות ומכשירי חשמל פתוחים (כגון מכונות כביסה) שאליהם עלולים החתולים להיכנס.