עונת ההמלטות – 10 עובדות חשובות

כיצד ניתן למנוע את ההתרבות הבלתי מבוקרת של החתולים ואת סבלם של גורים המתקשים לשרוד

1. על פי הערכות, בישראל חיים למעלה משני מיליון חתולים חסרי בית, כאשר בשל מדיניות עיקור וסירוס לא מספקת, בכל שנה נולדים עשרות אלפי גורים אומללים, הנידונים ברובם לחיי סבל ברחוב או למוות בגיל צעיר.

2. כמדי שנה באביב, עונת ההמלטות של החתולים מביאה עמה המוני גורים. רובם נולדים ברחוב לחתולות חסרות בית לתוך מציאות אכזרית המקשה עליהם לשרוד בגיל צעיר, ומאוחר יותר הם מחפשים מקורות מזון, תוך מאבקי טריטוריה כשהם חשופים למחלות, תאונות, התעללויות ועוד. בעונה זו ננטשים בכל רחבי הארץ ארזים עם גורי חתולים שננטשו על ידי בעלים של חתולה לא מעוקרת או נלקחו ונזרקו באכזריות על ידי שכן זועם.

3. כדי להגדיל את סיכוייהם לשרוד, גורי החתולים צריכים להיות עם אמם לפחות בשמונת השבועות הראשונים לחייהם. הם זקוקים לחלב האם, לליקוק פי הטבעת שלהם לצורך עשיית צרכים, לניקוי העיניים למניעת דלקות ועוד.

4. גידול גור צעיר כל כך בבית דורש מהבעלים טיפול שוטף מסביב לשעון, שכולל סביבה חמה, האכלה מבקבוק בכל כמה שעות (כן, גם בלילה), עיסוי עדין עם צמר גפן לח כמה פעמים ביום כדי שיעשו את צרכיהם ועוד. עם כל זאת, חשוב לדעת כי בשל מערכת החיסון הלא מפותחת שלהם, גם בהינתן הטיפול המתאים, גורי החתולים עלולים לא לשרוד.

5. אם שמעתם גור צעיר מיילל, ייתכן ואמו יצאה לחפש אוכל וכדאי לעקוב אחריו במשך כמה שעות כדי להיות בטוחים שהיא אינה חוזרת. ברגע שתגעו בו או תזיזו אותו ממקומו, האם תריח ריח לא מוכר ותפסיק לטפל בו. סיכויי ההישרדות של חתול שנולד ברחוב, הועבר לבית ולאחר מכן הוחזר לרחוב קלושים.

6. אם החלטתם לאמץ גור צעיר, חשוב לקחת אותו לווטרינר לצורך בדיקה והדרכה בכל הקשור לתזונה, צרכים וחיסונים. במידה והוא סובל מפרעושים יש להשתמש בתכשירים ייעודיים ובטוחים לגורים.

7. הפתרון למניעת התרבות לא מבוקרת של חתולות חסרות בית ולצמצום סבלם של גורים חסרי ישע אלה הוא עיקור וסירוס – ניתוחים שנמצאים באחריות הרשות המקומית, אשר ימנעו המלטות, יתרמו לבריאות החתולים ויאריכו את תוחלת החיים שלהם.

8. האכלה של קבוצות חתולים על ידי אנשים טובים, נהדרת ככל שהיא, אינה מספיקה. על מנת שהם יחיו בשלום ובכבוד לצדנו יש למלא אחר שני תנאים חשובים: הקפדה על סביבה נקייה לפינות ההאכלה שלהם, ודאגה לבריאותם באמצעות חיסונים, עיקורים וסירוסים.

9. כדי למנוע סבל, חשוב לקחת אחריות – לפנות למחלקה הווטרינרית ברשות המקומית ולדאוג לסירוסים ולעיקורים של החתולים. ניתוחים אלה מבוצעים גם במרפאה הווטרינרית של האגודה במחירים נוחים, ולשם כך יש להביא את החתולים לאחר קביעת תור וקבלת פרטים בטלפון 4553*.

10. בימים אלה קולטת האגודה עשרות גורי חתולים נטושים, אשר יהיו מוכנים להימסר לאימוץ בהגיעם לגיל שלושה חודשים, לאחר שיקבלו את כל החיסונים הדרושים ויעברו ניתוח עיקור או סירוס. עדכונים על בעלי חיים שמועמדים לאימוץ ניתן לראות בעמוד האימוצים באתר ובדף הפייסבוק של האגודה.

למידע נוסף על גידול חתולים, גורים ובוגרים, היכנסו למדריך למאמצים חתול.