זאת בדיוק התקופה לאמץ כלב

רבים ניצלו את משבר הקורונה כדי לאמץ חבר חדש, ולאחר גל האימוצים המבורך שחווינו באגודה אנו מקווים שלא נחווה גל של החזרות עם ההקלות המסתמנות. צפו בכתבה ששודרה בערוץ כאן 11

לאחר הנטישות הרבות של כלבים וחתולים שהתרחשו עם פרוץ משבר הקורונה, בשבועיים האחרונים חווינו באגודה גל מבורך של אימוצים, שבעקבותיו התרוקנו מרבית התאים בבית המחסה, מה שאפשר לנו לקלוט כלבים מכלביות ועמותות אחרות שהתקשו למצוא להם משפחות מאמצות.

אין ספק שהתקופה הנוכחית, שמחייבת את כולנו להימצא שעות רבות בבית, הינה אידיאלית לאימוץ בעל חיים ומקלה על התאקלמותו. כבימים רגילים, גם כעת אנו מקפידים על תהליך האימוץ האחראי הנהוג באגודה, ומנסים להבטיח ככל הניתן שלא נחווה גל של החזרות עם סיום המשבר.

צפו בכתבתו של צח שפיצן מתוך חדשות הערב, ששודרה בערוץ כאן 11 ב-23.4.20.

גם בימים אלה אנו פועלים למען בעלי החיים עם צוות מצומצם, שמקבל באהבה כלבים וחתולים נטושים ומוצא להם בתים חמים, ועם מרפאה וטרינרית שפתוחה שבעה ימים בשבוע – כל אלה בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

בין אם מדובר בכלב צעיר או בוגר שאומץ לאחרונה, ובין אם מדובר בכלב ותיק בבית, החזרה העתידית של הבעלים לסדר יום של עבודה, לימודים ופעילויות אחרות עלולה להשפיע על הכלב. על מנת להקל על הכלב וכדי שהחזרה לשגרה תהיה חלקה ככל האפשר, כדאי כבר עכשיו להתכונן ליום שאחרי באמצעות ניצול הזמן המשותף לעבודה משמעותית, להקניית הרגלים נכונים, לחיזוק הקשר ולשיפור התקשורת עמו. חשוב לקחת בחשבון כי תקופת ההסתגלות לשגרה החדשה עלולה להיות מאתגרת, הן לכלב והן לבעלים, ואם מתעוררים קשיים, אסור להרים ידיים ולנטוש את החבר הכי טוב, ובמידת הצורך מומלץ להיעזר במאלף מקצועי.