מר כרמל שאמה הכהן, ראש העיר רמת גן, מה יהיה?

עד מתי תמשיכו לאמלל את בעלי החיים השבויים בגן החיות "ספארי"?

דו"ח רע מאוד ומכעיס קיבלנו מהזואולוגית שלנו הילה אחישר, נציגת האגודה.הילה פועלת מטעם האגודה בשנתיים האחרונות, בשיתוף עם הנהלת הפארק ונציגי עיריית ר"ג, זואולוגים ומטפלים בגן החיות "ספארי", אנשי סאונד ומפיקי מסיבות.הילה אף נוכחת במסיבות, ומקיימת עם עמיתיה תצפיות ומדידות רעש, וזה כדי למזער עד כמה שניתן את הפגיעה ברווחתם של בעלי החיים בגן החיות, שנגרמת בעקבות מסיבות טראנס, שמתעקשים בעירייה לקיים דווקא בפארק הלאומי בסמוך לגן החיות ספארי.

במסגרת זו הילה נכחה גם במסיבת הטראנס האחרונה שנערכה ב 28.05 בפארק הלאומי הגובל עם גן החיות, במטרה למזער את הנזקים הנגרמים ממסיבות אלה שפוגעים ברווחת בעלי החיים. היא חזרה נסערת וכעוסה כי ההבנות והסיכומים שהגיעו אליהם נציגי אגודת צער בעלי חיים בישראל עם הגורמים המפיקים והנהלת העירייה במהלך השנתיים האחרונות, ותנאים שנקבעו לא התקיימו בשטח, והמסיבה שהתקיימה נערכה לא כפי שהוסכם והסבה סבל (בלשון המעטה), מצוקה ופחד לבעלי החיים השבויים.

מתוך הדו"ח של הזאולוגית :"לצערנו ההערכות המוצלחת ושיפור המגמה נקטעו באופן גס במסיבה שהתרחשה במוצאי שבת האחרונה (28.5.22), בגלל זלזול מוחלט של ההפקה שהפיקה את האירוע Future Memory בהנחיות שניתנו ובשל כך נפגעה רווחת בעלי החיים. אותה החברה גם הפיקה את המסיבה הקודמת ב 31.10.21 וכבר שם נראו ניצנים של התנהלות בעייתית, כאשר בצהרי אותו יום, עשו בדיקת סאונד בפול ווליום שעוררה בהלה רבה בעדר הזברות, בהלה שבעבר גרמה למנוסה עדרית ולמוות מיותר של זברה.בפגישה מקדימה לאירוע זה ב 15.5.22 נאמר למפיקים במפורש שאין לחזור על התנהגות זו, והם מצדם הבטיחו שבדיקת הסאונד תהיה בעוצמות נמוכות.לצערנו יום לפני המסיבה במוצ"ש האחרון, נערכה בדיקת סאונד בצהרי היום בפול ווליום, שבעקבותיה המטפלים בספארי דיווחו על מנוסה עדרית ודהרות של זברות, אנטילופות ועוד חיות עדר בשטח האפריקאי, מה שמעיד על פגיעה קשה ברווחת בעלי החיים ומסכן אותן באופן משמעותי. ביום שבת נערכה שוב בדיקת סאונד בתשע בבוקר בווליום גבוה והמטפלים דיווחו שגם מעדר הפילים האסייתיים וגם מעדר הפילים האפריקאים, נשמעו תרועות מצוקה.

בנוסף על זה בעת האירוע התברר שההפקה לא נצמדה להערכות שנקבעה על ידי מר שמואל מלכי, כבר משעה חמש אחר הצהריים הורגשו בסים חזקים שלא היו אמורים להיות מורגשים בכלל בשטח האפריקאי, בליווי עוצמת דציבלים גבוהה הרבה מעבר למה שהוחלט בהערכות לקראת המסיבות. כל פעם שהבסים הופעלו הדבר הביא למנוסת דהרה של הזברות. מדיווחים של הזואולוגית הילה אחישר והמטפלים של הספארי נצפתה התנהגות חריגה גם בשטח האפריקאי הפתוח ופעם ראשונה מאז שהתחיל שיתוף הפעולה, גם בגן החיות הנמצא יחסית רחוק משם. דיווחי התצפיות כללו מעבר למנוסת דהרה של הזברות בזמן הפעלת הבסים, גם ריצה של כל עדר הקרנפים כולל קרנף צולע שממעט לרוץ שזנבותיהם מגולגלים למעלה (סימן למצוקה), שאגות של הדובים הסוריים במבנה הלילה שלהם, תרועות מצוקה של הפילים האסייתיים ואלו רק בעלי החיים שנצפו.

ההפקה לא שעתה להוריד את הווליום ורק לאחר תלונות מכל הגורמים המקצועיים והתערבותה של היועצת המשפטית של האגודה עו"ד ענבל קידר חיים עם איום מפורש לפיו תפנה מיידית לשופט תורן להשגת צו מניעה זמני וסגירת המסיבה, הורדו הבסים בהנחייתו של מר שמואל מלכי, ובמקביל בעלי החיים נרגעו". לסיכום, מר כרמל שאמה הכהן, ראש העיר רמת גן, אם עיריית רמת גן לא יודעת להשתלט על המפיקים שלה, שלא תערוך מסיבות בפארק הלאומי שלה!!!די למסיבות, בסמוך לבעלי חיים בשבי, די לפגוע ברווחתם של בעלי החיים בשבי.

אנו קוראים לציבור שאכפת לו, לציבור שמודע עד כמה כואב לבעלי החיים לחוות את הרעשים מחרישי האוזניים, לציבור שחושב שיש לאסור את המשך המסיבות, הצטרפו אלינו ויחד בלחץ ציבורי שיוצא מהלב נצליח להסיט את המסיבות ללוקיישן אחר בעיר או בסביבתה. תשתפו את הפוסט, תגיבו, תנו לו להדהד ולהגיע לכמה שיותר אנשים שיהיו במודעות על המצב המכאיב הקיים וגם הם יוכלו להשמיע את קולם. תגיבו כאן, ראש העיר ר"ג ויועציו קוראים הכול. אנו תקווה מר כרמל שאהמה הכהן שזו תהייה המסיבה הרועשת האחרונה שפגעה בבעלי החיים, ולא תהיינה עוד מסיבות טראנס או כל הופעה בדציבלים לא מקובלים, לצד מגוריהם של בעלי החיים השבויים.לתרומות עבור המחלקה המשפטית, למען הצלחתה במאבקיה למניעת צער תרמו כאן

לתרומה ב-ביט ופייבוקס: 054-8789980