מוקד התנועה

סטודנטים מהמחלקה לתקשורת חזותית בשנקר יצרו עבודות אנימציה בנושא רווחת בעלי חיים ולעידוד אימוץ של בעלי חיים נטושים

שיתוף פעולה בין אגודת צער בעלי חיים בישראל ו"שנקר – הנדסה. עיצוב. אמנות." הוליד עבודות אנימציה מקוריות שיצרו סטודנטים מהמחלקה לתקשורת חזותית.

במהלך שנת הלימודים נפגשו הסטודנטים, הלומדים בשנה ג בקורס "איור על ציר הזמן", עם נציגי האגודה, אשר ערכו להם סקירה על מצב בעלי החיים בישראל והציגו בפניהם את פעילותה הענפה של האגודה ואת מסריה החשובים. במסגרת תרגיל מיוחד בקורס, כל סטודנט נדרש ליצור שלושה באנרים מונפשים, תוך שימוש במספר פריימים קטן ככל האפשר, אשר יעבירו מסרים הקשורים לנושא רווחת בעלי חיים, וזאת במטרה לעורר את מודעות הציבור ולעודד אימוץ של בעלי חיים נטושים.

הסטודנטים, אשר קיבלו יד חופשית, יצרו עבודות אנימציה בטכניקות שונות, חלקן פוגעות ישר בלב, חלקן אופטימיות וצבעוניות ואחרות הומוריסטיות, אך כולן נוגעות ברווחת בעלי החיים ומעבירות מסר, כגון עידוד אימוץ בעלי חיים נטושים, האושר שחיות המחמד מביאות לבעליהם, העלאת המודעות לבעלי חיים נטושים ברחוב, האפשרות לבחור בבעל חיים המתאים לביתו החדש, החשיבות במתן יחס מכבד שאינו עולה בקנה אחד עם תעשיית הפרוות ועוד.

לדברי מנחה הקורס אולג מילשטיין: "הקורס עוסק בחיבור בין איור סטטי לבין זמן, מקום ומרחב, ובמהלכו ניתנים לסטודנטים כלים טכניים ושיטות עבודה בסיסיות לעבודה עם חומרים אינטראקטיביים, כשהתוצאה היא שילוב מעניין, חדש ואיכותי הנוצר ממיזוג בין המדיה הדיגיטלית לעולם האיור המסורתי. בתרגיל עבור אגודת צער בעלי חיים בישראל התבקשו הסטודנטים ליצור שלושה דימויים אנימטיביים. האתגר המקצועי היה ליצור תחושות של תנועה,זמן, מקום ואווירה במספר פריימים קטן ככל האפשר, ואילו האתגר הקריאטיבי היה להעביר בצורה מעניינת ומדויקת מסר הקשור לרווחת בעלי חיים".

אנו רוצים להודות מקרב לב לסטודנטים ולצוות שנקר על שיתוף הפעולה ועל העבודות היצירתיות ומאחלים להם שנת לימודים פורייה.

 

מור גולדנצויג
שנה טובה: יצרתי ברכות שנה טובה שמתחקות אחר כרטיסי הברכה הנוסטלגיים. בסרטונים מעורבים בעלי חיים שמדגישים את האושר שהם גורמים לבעליהם. הדמויות עשויות פלסטלינה והתנועה נוצרה בטכניקת אנימציית סטופ-מושן.
רומן אומנסקי
להתעלם מהם לא גורם להם להעלם: הפרויקט שלי מציג בפני הקהל צדדים שונים של המציאות שלא כולם חשופים אליה, ומתייחס לאדישות ולחוסר הרצון של אנשים לעזור או אפילו להתייחס לבעלי החיים העזובים ברחוב. ניסיתי להתמקד בבעלי החיים עצמם ולייצר ריחוק בינם ובין האנשים, ולכן בחרתי לא להראותם בשלמותם. העבודה נעשתה בטכניקה ידנית ודיגיטלית.
אנסטסיה טיורין
הרעיון מאחורי העבודה הוא שבני האדם, במעשה פשוט אחד, יכולים לשנות את מזלו של בעל החיים, להציל אותו מהכלוב ולתת לו בית. הכל למעשה בידינו.
דורית מגידור
מתאים לך כלב: רציתי למצוא מסר חיובי שיעודד אנשים לאמץ את בעלי החיים באגודה. מהפן האיורי, רציתי לעבוד עם טקסטורות ופטרנים. כך נולד הרעיון להציג את בעלי החיים כמי שכבר "מתאימים" לבית ומשתלבים בתוכו. לכן הכלבים בעבודה שלי צבועים בטקסטורות של חלקי הבית השונים ונעלמים בתוכן, עד שהם מתחילים לזוז והופכים את התמונה הסטאטית לדינאמית.
שירה ברוך
לא טוב היות האדם לבדו: הפרויקט הנו שלושה סרטונים קצרים שנועדו לעודד אימוץ של בעלי חיים מהאגודה. בעבודתי בחרתי להתייחס לבעלי החיים כאל חברים נאמנים שנמצאים שם בשבילך גם בזמנים בודדים.
בינה כץ
הפרויקט שלי ניגש לתופעה העגומה של נטישת בעלי חיים בארץ מפרספקטיבה אחרת, קלילה יותר. הפנייה לאמץ את בעלי החיים מתבססת על נקודת מוצא בדיונית, לפיה כל בעל חיים הוא בעל מקצוע (מדביר, שומר) ולכן כדאי מאוד לאמץ אותו.
דור לפידות
הוא לא יכול לקחת את עצמו בידיים. קח אותו אתה: אני הבעלים הגאה של ג'ימי ובוצ. אני חי ומאייר בקוטביות מתמדת של קיטש וטינופת. המשיכה שלי היא לסיפור, לדמויות, לשפה, דוגל בכנות, לעתים ברוטאלית. בעבודה על הפרויקט הזה, החלטתי שיש צורך להאניש בעלי חיים אם רוצים לתאר אותם כאפלים או מכוערים… מטבעם הם חפים מכל צד כזה.
מיכל בלסן
בעבודתי רציתי לעשות משהו אינפורמטיבי שלקוח מאתר האגודה, וכך לעזור בפרסום אימוץ חתולים. תוך כדי עבודה החלפתי רפרנסים כדי שהתנועה תהיה מדויקת יותר והשארתי את מספרי האימוץ המקוריים. ניסיתי לבחור תנועות טיפוסיות של חתולים, כאשר הרפרנסים נלקחו מיו טיוב וצילומי הווידאו במצלמת סופר סלואו מושן (פאנטום), וכך יכולתי לדייק בבחירת הפריימים לציור.
דרור כהן
הרעיון שמאחורי העבודות היה לייצר אימג' פשוט וקליט מבחינה ויזואלית וטקסטואלית, המשלב טיפוגרפיה ביחד עם כלבים, חתולים וארנבים.
לנה בריידו
נעזור לך לבחור
אולה גופשטיין
זה שהוא מתאים לך בול לא הופך אותו לאקססורי: בעבודה ניסיתי להעביר בצורה קלילה והומוריסטית את העובדה שבעלי חיים ראויים ליחס מכבד. הם לא קישוט שנועד למלא את רצונות בעליהם, אלא יצורים כמעט אנושיים שעומדים בזכות עצמם, ולכן ראויים לאהבה ולטיפול אכפתי ומתחשב.
לוטם גינתון
עזרו לנו לעזור להם: בתחקיר לקראת העבודה, בלט לי הסלוגן "עזרו לנו לעזור להם" שהופיע באתר האגודה. רציתי לעשות עבודה מעט הומוריסטית על בעלי חיים עם נכות כלשהי – ארנבת עם 5 אוזניים, ינשוף עם 3 עיניים; קצת כמו בעלי חיים שעשו עליהם ניסויים והפכו למוטציות, אבל באווירה יותר הומוריסטית ופחות כבדה. האיורים נעשו בצבעי עפרון.

שנקר הוא מוסד אקדמי מוביל בישראל שנוסד בשנת 1970, המכשיר חוקרים ויוצרים בתחומי העיצוב, האמנות וההנדסה. ייחודו בהיותו רב-תחומי, באופן שמאפשר למוריו ולתלמידיו לפתח שילובים חדשניים בין טכנולוגיות פורצות דרך ותפיסות עיצוביות ואמנותיות עכשוויות. שנקר זוכה למוניטין בינלאומי רב והוא נמנה עם טובי המוסדות בתחומו בעולם. בוגרי שנקר ממלאים תפקידי מפתח במשק הישראלי, במחקר, בפיתוח ובשירות הציבורי, מובילים את העשייה העיצובית בישראל וזוכים גם להכרה עולמית בהישגיהם האמנותיים והעיצוביים.

זכויות היוצרים של כל עבודות הסטודנטים המוצגות בעמוד זה ובגלריית העבודות המלאה שייכות ל שנקר – הנדסה. עיצוב. אמנות. העבודות נעשו במסגרת הקורס "איור על ציר הזמן" במחלקה לתקשורת חזותית לסטודנטים בשנה ג בהנחיית אולג מילשטיין (2013).